لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۹

سرخط: هلمند تا هنوز سقوط نکرده است اما سقوط آن نزدیک است


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و تبصره های خود را به ادامه جنگ و وضعیت امنیتی در ولایت هلمند و دست های موجود در عقب این درگیری ها اختصاص داده اند.

سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط در سرمقاله اش نوشته است که هلمند تا هنوز سقوط نکرده است اما سقوط آن نزدیک است.

سرمقاله نویس گفته است که سقوط شماری از ولسوالی های هلمند مهم نیست اما به باور سرمقاله نویس اگر حکومت در این زمینه اقدامات جدی نکند ممکن ولایت هلمند نیز بدست طالبان سقوط کند.

سرمقاله نویس نوشته است که مواد مخدر، فعالیت گروه های مافیایی و رقابت ناسالم برسر قدرت سبب تشدید و ادامه جنگ در ولایت هلمند شده است.

سرمقاله نویس سرخط سفارش کرده است که در ولایت هلمند به مدیرت قوی نیاز است تا بتواند از دست درازی های حلقات مافیایی و زورمندان محلی جلوگیری کند.

آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی در سرمقاله اش نوشته است که در دو روز گذشته جنگ در هلمند شدت یافته و نگرانی های وجود دارد که مبادا این ولایت نیز به سرنوشت کندز مواجه گردد.

سرمقاله نویس گفته است که اراده حکومت برای پایان جنگ در هلمند ضعیف به نظر می رسد و به هشدار های مقامات محلی در مورد وخامت وضعیت در این ولایت توجه لازم نمی شود.

این روزنامه در مطلبی جداگانه به نقل از قوماندان پولیس ولسوالی سنگین ولایت هلمند نوشته است که زنده گی شماری از نیروهای که در محاصره مخالفان مسلح دولت در این ولسوالی قرار دارند با خطر مواجه است.

پُست

روزنامه غیر دولتی کابل پُست در مطلبی نوشته است که نا امنی در هلمند با منافع پاکستان و ایران رابطه دارد.

در مطلب به نقل از شماری از کارشناسان نظامی گفته شده که پاکستان تلاش دارد تا شورای کویته طالبان را به ولایت هلمند انتقال دهد.

به گفته این کارشناسان ایران سعی می کند تا با نا امن ساختن ولایت هلمند جلو تطبیق شدن پروژه تاپی را بگیرد.

در مطلب به نقل از مقامات حکومتی آمده است که برای تأمین امنیت در ولایت هلمند از هر راه ممکن استفاده خواهد شد و اجازه پیدا کردن جای پای برای مخالفان مسلح دولت را در این ولایت نخواهند داد.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش نوشته است که طالبان مسلح با تحرکات اخیر شان سعی می کنند تا اهداف حامیان خارجی خود را بدست آورند.

سرمقاله نویس نگفته است که حامیان خارجی طالبان مسلح چی اهدافی را دنبال می کنند، اما این را واضح ساخته است که آنان تلاش دارند تا با استفاده از رسانه ها تبلیغات شان را گسترده ساخته و رقم تلفات نیروهای امنیتی را بیشتر نشان دهند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG