لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۳

سرنوشت: آیا حکومت واقعاً با ملیشه سازی مخالف است؟


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب و تبصره های خود را به اختلافات بوجود آمده میان طالبان و روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان اختصاص داده اند.

ویسا:
روزنامه غیر دولتی ویسا در سر مقاله اش نوشته است که اختلافات میان طالبان مسلح جدی بوده و پاکستان نیز در آن نقش دارد، اما سر مقاله نویس گفته است که تا حالا معلوم نیست که نقش پاکستان در این موضوع تا چی حد است.

به نوشته سر مقاله نویس در اختلافات میان طالبان مسلح بیگانه ها منافع خود را جستجو می‌کنند و سر مقاله نویس این را برای حکومت افغانستان و طالبان مسلح شرم خوانده که گفتگوهای صلح به تصمیم امریکا و پاکستان به پیش برده می‌شود.

به باور سر مقاله نویس حکومت افغانستان وضعیت فعلی را درک می‌کند و می‌داند که به نفع مردم نبوده و باید افغان ها از این بحران نجات یابند.

سرنوشت:
روزنامه غیر دولتی سرنوشت در سر مقاله اش پرسیده است که آیا حکومت افغانستان واقعاً با ملیشه سازی مخالف است؟

سر مقاله نویس در ادامه نوشته است که مخالفت با ملیشه سازی از سوی حکومت یک اقدام خوب بوده و با این کار امنیت در برخی ولایات افغانستان تامین خواهد شد.

سر مقاله نویس گفته است که حکومت باید در کنار جلوگیری از ملیشه سازی به تامین امنیت مردم نیز توجه لازم بکند.


آرمان ملی:
روزنامه غیر دولتی آرمان ملی در سر مقاله اش نوشته است که در دفاع از زنان مظلوم علمای دین نیز مسوولیت دارند.

سر مقاله نویس گفته است که امروز بیست و پنجم ماه نومبر برابر است با روز جهانی منع خشونت علیه زنان.

اما سر مقاله نویس نوشته است که این روز در حالی در افغانستان بزرگداشت می‌شود که خشونت علیه زنان در این کشور در حال افزایش است.

سر مقاله نویس می‌گوید، تا زمانیکه امنیت و ثبات در کشور تامین نگردد فکر نمی‌شود که از خشونت علیه زنان بخصوص در مناطق دور افتاده جلوگیری صورت گیرد.

اصلاح:
روزنامه اصلاح در سرمقاله اش گفته است که خشونت در برابر زنان در شش ماه گذشته در این کشور بیست و شش در صد افزایش یافته است.

سرمقاله نویس می‌گوید که از ماه حوت سال گذشته تا حالا خشونت های علیه زنان صورت گرفته که در تاریخ معاصر افغانستان بی سابقه بوده و این موضوع بسیار نگران کننده است.

گزارش: نسیم شفق

XS
SM
MD
LG