لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۱

"پس از یک تأخیر طولانی دفتر طالبان در قطر دوباره افتتاح می شود"


بیشتر روزنامه های چاپ امروز کابل مطالب و موضوعات شان را به بحث های جاری در ارتباط به پروسه صلح افغانستان و تهدید گروه های مسلح غیر مسوول اختصاص داده اند.

جامعه باز

روزنامه جامعه باز در سرمقاله اش نوشته است که پس از یک تأخیر طولانی دفتر طالبان در قطر دوباره افتتاح می شود.

در سرمقاله به استناد روزنامه های پاکستانی آمده است که ملا شیر محمد آخند به حیث رئیس این دفتر و ملا حنفی بحیث معاون وی تعین گردیده اند.

سرمقاله نویس نوشته که تلاش ها برای بازگشایی دفتر قطر از سوی پاکستان صورت می گیرد و به باور نویسنده هدف از این کار پاکستان این است تا از این طریق بتواند جلو فعالیت های مستقل حکومت افغانستان در رابطه به پروسه صلح را بگیرد.

در ادامه آمده است که دو دسته گی طالبان نیز برای حکومت خبر خوبی بود، اما به نظر میرسد که این دو دسته گی سبب شده است تا آدرس صلح ناپدید شود.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در یک مطلب تحلیلی نوشته است که دیپلوماسی منطقه یی و امکان آغاز دوباره پروسه صلح.

در این مطلب آمده است که از یک ماه به این طرف دیپلوماسی منطقه یی و جهانی برای صلح افغانستان متحرک شده است.

نویسنده نوشته است که پس از تیره شدن روابط افغانستان و پاکستان، شماری از مقام های پاکستان به شمول صدراعظم نواز شریف نسبت به پروسه صلح افغانستان امیدواری نشان داده و تعهد همکاری کرده اند.

در ادامه به نقل از عاصم باجوا سخنگوی اردوی پاکستان آمده که لوی درستیز پاکستان در سفرش به امریکا در رابطه به پروسه صلح افغانستان صحبت کرده است.

ویسا

نیروهای خودسر مشکلات فراگیر در کشور،عنوان سرمقاله روزنامه ویسا است.

در سرمقاله آمده که رئیس جمهور هم پس از سقوط شهر کندز گفته است که در تشکیل پولیس محلی آن ولایت اصلاحات میآورد و آن را از نفوذ حلقات خاص بیرون می کند.

سرمقاله نویس نوشته که رئیس جمهور اگر واقعا می خواهد جلو فعالیت های گروه های مسلح غیر مسئول را بگیرد باید پولیس محلی را در سطح کشور منحل بسازد.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش نوشته است که باید قبل از وقوع حادثه جلو آن گرفته شود.

در سرمقاله با اشاره به بازداشت ۲۷ محصل پوهنتون ننگرهار آمده که از محصلین که با گروه های داعش و القاعده ارتباط دارند خواسته شده است تا باز هم در اطراف پوهنتون بیرق این گروه ها را بلند کنند.

XS
SM
MD
LG