لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۰

برنامه کاریابی حکومت گامی بسوی خودکفایی است


روزنامه های چاپ امروز کابل در بیشتر مطالب و تبصره هایش به چگونگی برنامه کاریابی از سوی حکومت و عوامل کاهش اعتماد مردم بر حکومت افغانستان پرداخته اند.

سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط در سرمقاله اش نوشته است که برنامه کاریابی حکومت گامی بسوی خودکفایی است.

سرمقاله نویس گفته است که در سال های گذشته در مناطق دور افتاده به علت نبود کار، شماری از جوانان با مخالفان مسلح دولت پیوسته اند اما حالا در چوکات برنامه ملی کاریابی برای آنان زمینه های کار فراهم خواهد شد.

به باور سرمقاله نویس ایجاد زمینه های کاری در قریه ها می تواند از آمدن مردم به شهرها جلوگیری کند.

سرمقاله نویس سرخط این اظهارات رییس جمهور را امیدوار کننده خوانده که گفته است برای ده ها هزار تن فرصت های کار فراهم خواهد شد و روی ساختن بند ها کار آغاز می شود.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد سرمقاله اش را تحت این عنوان نوشته که حل چالش های اقتصادی و کاریابی برای مردم از اولویت های عمده حکومت است.

سرمقاله نویس گفته است که حکومت برنامه های کاری و اقتصادی دارد و برای عملی ساختن آن پول نیز پس انداز کرده است.

به باور سرمقاله نویس مردم باید صبرداشته باشند بخاطریکه تطبیق برنامه های کاری که رییس جمهور اشرف غنی از آن یاد آوری کرده است به زمان نیاز دارد.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در تبصره اش به سروی ایشیا فوندیشن که نشان دهنده کاهش اعتماد مردم بر حکومت است اشاره کرده و گفته است که چرا مردم فکر می کنند که افغانستان به جهت نادرست در حرکت است.

در سرمقاله آمده است، وضعیت نادرست امنیتی و اقتصادی و نبود اشتغال از عوامل عمدهء بی باوری مردم برحکومت بوده و به همین علت مردم می گویند که افغانستان جهت نادرست را می پیماید.

ویسا

و روزنامه غیر دولتی ویسا نیز سرمقاله اش را به نتایج سروی ایشیا فوندیشن اختصاص داده و پرسیده است که آیا مردم دوباره برحکومت باور خواهند کرد؟

سرمقاله نویس گفته است که برای جلب اعتماد دوباره مردم حکومت باید تغییراتی را در ادارات به میان آورد، از ملیشه سازی جلوگیری کند و دزدان اظهر ومن الشمس را از ادارات دولتی اخراج نماید.

سرمقاله نویس ویسا با توجه به چالش های جدی امنیتی و اقتصادی در کشور سفارش کرده است که رهبران حکومت باید به تعهدات که با مردم انجام داده اند کاملآ عمل کنند.


نسیم شفق

XS
SM
MD
LG