لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۳

ویسا: حملات خونین پاریس، زاده پالیسی‌های نادرست است


حملات خونین اخیر در پاریس و تأثیرات آن از مهمترین عناوین روزنامه های چاپ امروز کابل است.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در سرمقاله اش نوشته است که از نیویارک تا پاریس موجِ از حملات و وحشت، زاده پالیسی‌های نادرست است.

در سرمقاله آمده است که رییس جمهور فرانسه پس از حملات پاریس کاری را کرد که امریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی بعد از حملات القاعده در آن کشور انجام داد یعنی سرحدات فرانسه را بست و سه روز ماتم ملی اعلان کرد.

سرمقاله نویس گفته است که ایالات متحده پس از حملات بر پنتاگون و مرکز تجارتی جهان مبارزه با تروریزم را آغاز کرد اما به باور سرمقاله نویس این مبارزه تا هنوز کدام نتیجه در قبال نداشته است.

سرمقاله نویس ویسا نوشته است که حملات اخیر در فرانسه نیز مانند حمله القاعده بر امریکا تعبیر شده می‌تواند اما مشخص نیست که فرانسه بعد از این حملات چه اقداماتی را انجام خواهد داد.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش نوشته است که جامعه جهانی باید تروریزم را یکسان تعریف کرده و از موقف واحد در برابر آن مبارزه کند.

سرمقاله نویس گفته است که همین حالا بیشتر کشورهای جهان با تهدید تروریزم روبرو است اما تعدادی کمی از کشورها به موضوع مبارزه با این پدیده توجه کرده است.

سرمقاله نویس انیس نوشته است، رویداد که در پاریس به میان آمد، افغانستان از سال‌ها به اینسو همچو حوادث را تجربه می‌کند.

انیس می‌نویسد، جهانیان باید مبارزه با تروریزم را بگونه جدی و صادقانه به پیش ببرند و مراکز تروریزم را در هر کشور که باشد، نابود سازند.

آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی در سرمقاله اش نوشته که افغان‌ها درد مردم فرانسه را حس می‌کنند و آنان نیز باید درد افغان‌ها را احساس کنند.

سرمقاله نویس گفته است که در نقاط مختلف کشور حملات تروریستی از سوی افراط گرایان صورت می‌گیرد اما جهانیان در باره مسلمانان تصور نادرست دارند.

به گفته سرمقاله نویس، حملات پی هم در فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که ده ها هزار پناهنده افغان، عراقی و سوریی در تلاش پناهندگی در اروپا هستند.

به باور روزنامه، کشورهای غربی باید بدانند که داعش و طالبان به حمایت آنان به میان آمده و حالا برای تمام جهان تهدید شمرده می‌شوند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG