لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۹

عمل شوم گروگان گیری و مسوولیت حکومت در برابر آن!


نگرانی ها از واقعات گروگان گیری و عکس العمل ها در مورد قتل هفت تن در ولایت زابل مهمترین عناوین روزنامه های چاپ امروز کابل را تشکیل میدهند.

روزنامه غیر دولتی افغانستان در سرمقاله اش نوشته است که عمل شوم گروگان گیری و مسوولیت حکومت در برابر آن.

سرمقاله نویس گفته است که مخالفان مسلح دولت در این اواخر در کنار کشتن، دست به گروگان گیری افراد ملکی نیز میزنند و مردم شاهد چندین واقعه گروگان گیری هستند.

سرمقاله نویس نوشته است که در وضعیت کنونی افغان ها به همبستگی بیشتر نیاز دارند اما می نویسد که در شرایط فعلی نیز برخی از رهبران در فکر قوم پرستی می باشند.

سرمقاله نویس گفته است، اگر حکومت موفق به یافتن راه حل به مشکلات موجود نشود، حمایت گسترده مردم را از دست خواهد داد.

روزنامه غیر دولتی سرنوشت نیز در سرمقاله اش به همین موضوع پرداخته و نوشته است که عکس العمل های برخی نمایندگان احزاب و جامعه مدنی در این مورد رنگ قومی دارد.

سرمقاله نویس نوشته است که کشته شدن هفت تن از افراد ملکی در ولایت زابل سبب خفگان همه افغان ها شده اما برخی ها فکر میکنند که این افراد وابسته به یک قوم بودند.

به نوشته سرمقاله نویس همه افغان ها در آتش تروریزم می سوزند، دشمن یکی است و در چهارده سال گذشته افغان ها را با چالش های جدی روبرو کرده است.

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش قتل هفت فرد ملکی در ولایت زابل را حادثه تاسف بار خوانده و گفته است که این رویداد همه افغان ها را نگران ساخته است.

در سر مقاله آمده است که این هفت تن در شب یکشنبه از سوی اتباع ازبکستان مربوط گروه دولت اسلامی یا داعش در ولایت زابل کشته شدند.

در سرمقاله به نقل از اعضای ولسی جرگه نوشته شده که تروریزم قوم، مذهب و سرحد را نمی شناسد و برای همه افغان ها درد سر و چالش جدی است.

روزنامه غیر دولتی ویسا در مطلبی نوشته که دشمنان افغانستان تلاش دارند تا به نام های مختلف افغان ها را با هم درگیر سازند.

در مطلب اعضای جامعه مدنی گفته اند که قتل افراد بی گناه از سوی داعش را در ولایت های ننگرهار و زابل تقبیح میکنند و از حکومت می پرسند که چرا جلو آن را تا حالا نگرفته است.


نسیم شفق

XS
SM
MD
LG