لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۳

برخی روزنامه های غربی در مورد مشکلات زلزله زده‌ها نوشته اند...


یک تعداد از روزنامه های غربی در شماره های اخیر خود بازهم در مورد مشکلات مصیبت رسیده گان زلزله اخیر در افغانستان مطالبی را به نشر رسانده اند.

گاردین

روزنامه گاردین چاپ بریتانیا در شماره اخیر خود می نویسد که عمله نجات هنوز هم تلاش دارند که به مناطق دور افتاده به قربانیان زلزله کمک برسانند.

روزنامه از قول موسسه داکتران بدون سرحد نوشته است که می گوید، تیم های منطقوی آن اکنون توجه را به تهیه سرپناه و بسته های وقایوی جلب کرده است زیرا در بعضی از مناطق دور دست کوهستانی برفباری شروع شده و مردمانی که شب ها در هوای آزاد بسر می برند به امراض گوناگون معروض می باشند.

به نوشته گاردین هوای سرد و راه های صعب العبور رساندن کمک ها را به مناطق دور دست مشکل ساخته است و در بسیار جا های که خانه ها تخریب شده اند مردم سرمای شدید را متحمل می شوند.

روزنامه دیگر چاپ لندن، تایمز می نویسد در افغانستان بیشتر آن ولایاتی از زلزله آسیب دیده اند که در آنها حضور طالبان هم مشاهده می شود که رساندن کمک و عملیات امداد رسانی را مشکل می سازد.

اما به نوشته روزنامه اعلان اخیر طالبان که در وقت رساندن کمک ها آنها کدام حمله نخواهند کرد و بر عکس در عملیات کمک به قربانیان زلزله سهم خواهند گرفت، برای سازمان های خیریه یک اندازه اطمینان خاطر داده است.

مقامات حکومتی می گویند که در چند روز اخیر در مناطق زلزله زده کدام حمله صورت نگرفته است.

نماینده موسسه حمایت اطفال سازمان ملل متحد یونیسف در افغانستان گفته است این پیام طالبان تا حدی اطمینان بخش می باشد، ولی با آنهم این موسسات در رفتن به مناطق دور دست مشکلات دارند.

والستریت ژورنال

روزنامه والستریت ژورنال در شماره اخیر خود می نویسد اعلان طالبان که در جریان کمک رسانی به مناطق زلزله زده حمله نخواهند کرد و مانع رساندن کمک های حکومت به قربانیان این زلزله نخواهند شد، خودش یک نوع آتش بس غیر رسمی به شمار می رود.

اما به نوشته روزنامه وال ستریت ژورنال با وجود این بیانات طالبان در بعضی نقاط دور دست ولایت های نورستان و بدخشان بازهم تا حال کدام کمکی نرسیده و مردم بی صبرانه انتظار کمک از حکومت می باشند.

روزنامه می افزاید، در ولایت کنر بعضی مناطق در دست طالبان است و بزرگان قومی اکنون تلاش دارند که از طریق صحبت راه های مواصلاتی را برای انتقال کمک ها به قربانیان زلزله در کنر و نورستان باز کنند.

XS
SM
MD
LG