لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۹

روزنامه های کابل در مورد زلزله و خسارات آن نوشته اند...


تلفات و خسارات به میان آمده از زلزله روز دوشنبه و اظهارات مقامات پاکستانی در مورد وضعیت افغانستان مهمترین عناوین روزنامه های چاپ امروز کابل است.

سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط در سرمقاله اش نوشته است که به مشکلات افرادی که در زلزله دیروز خساره مند شده اند باید هرچه زود تر رسیدگی شود.

سرمقاله نویس نوشته است که این زلزله در چند دهه گذشته در افغانستان سابقه نداشته و بر اساس معلومات ابتدایی حدود سه صد تن در آن کشته و زخمی شده اند و دهها منزل مسکونی را نیز تخریب کرده است.

سرمقاله نویس گفته است که در بغلان و برخی ولایات دیگر سنگ های بزرگ از کوه ها لغزیده اند که سبب تخریب شماره خانه ها شده و برخی راه های مواصلاتی را نیز مسدود کرده است.

سرمقاله نویس میگوید، این زلزله نشان داد که بیشتری ساختمان های اعمار شده از سوی سکتور خصوصی در کابل نیز معیاری نبوده و در آنان درزهای بزرگی به میان آمده است.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت نیز سرمقاله اش را به خسارات ناشی از زلزله دیروز اختصاص داده و نوشته است که در برخی ولایات خانه های مردم ویران شده و مردم در هوای سرد به سرپناه نیاز دارند.

سرمقاله نویس گفته است که حکومت باید برای آسیب دیدگان کمک های به موقع برساند و نیاز است تا کشور های کمک کننده نیز با افغانستان کمک کنند.

انیس

روزنامه دولتی انیس سرمقاله اش را در رابطه به اظهارات اخیر صداعظم پاکستان اختصاص داده و نوشته که اظهارات نوازش شریف هیچ گاهی مقامات افغان را فریب نخواهد داد.

در سرمقاله گفته های عبدالله عبدالله نیز ذکر شده که گفته است، تا زمانیکه پاکستان حمایت اش را با مخالفان مسلح حکومت افغانستان متوقف نسازد به آنکشور اعتماد نخواهد کرد.

نویسنده سرمقاله گفته که حکومت از تلاش های پاکستان در راستای صلح افغانستان استقبال می کند اما به باور نویسنده مشکل در این است که این تلاش ها صادقانه نیست.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سر مقاله اش پرسیده که چرا رییس جمهور غنی خاموش است؟

در سرمقاله آمده که هم اکنون در برخی ولسوالی های کندز هنوز هم فعالیت های مخالفین دولت مشاهده می شود و رییس جمهور باید از وزارت دفاع و داخله بپرسد که چرا عملیات تصفیوی را متوقف ساخته اند.

XS
SM
MD
LG