لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۳۷

سرنوشت: خود سری های حکومت سبب مقرری های غیر قانونی شده است


عناوین مطالب مهم شماری از روزنامه های چاپ امروز کابل، بیشتر در مورد برخی از ضعف های کاری حکومت وحدت ملی و مشکلات موجود در راستای تجارت و ترانزیت میان افغانستان و پاکستان اختصاص داده شده است.

سرنوشت

روزنامه مستقل سرنوشت در سرخط یک مطلب تحلیلی نوشته، خود سری های حکومت سبب مقرری های غیر قانونی شده است.

در این مطلب آمده، با آنکه در مورد گماشتن افراد به طور خود سرانه و بر خلاف قانون در برخی از وزارت خانه ها و ادارات دولتی اسناد و شواهدی منتشر شده اند اما حکومت در این خصوص سکوت اختیار کرده شده است.

نویسنده این مطلب به نقل از برخی کارشناسان امور نوشته که حکومت باید در پرتو اسناد و شواهد و در مطابقت با قانون عاملین این کا ر را به پنجه قانون بسپارد در غیر آن این گونه خود سری ها زمینه را برای گسترش پدیده فساد اداری فراهم خواهد کرد.

روزنامه سرنوشت به یافته های اخیر آژانس خبری پژواک اشاره کرده می گوید که وزیر جدید مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، ده ها تن را به گونه خود سر در این وزارت مقرر کرده و ده ها تن دیگر را برکنار کرده است.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مطلبی می نویسد که رهبری طالبان اهداف امریکا را در افغانستان تعقیب می کند.

در این مطلب به نقل از برخی سناتوران افغان نوشته که هر مرمی استعمال شده طالبان در این کشور زمینه حضور نیروهای بین المللی را مساعد می سازد.

ویسا

روزنامه مستقل ویسا به مشکلات موجود در راستای تجارت و ترانزیت افغانستان - پاکستان اشاره کرده نوشته، قرارداد اپتا بالای افغانستان تحمیل شده است.

در این مطلب به نقل از برخی تاجران افغانستان گفته شده که می گویند: در این قرارداد تنها منفعت پاکستان در نظر گرفته شده و تاجران آن کشور می توانند بدون کدام ممانعت از داخل خاک افغانستان اموال شان را به کشور های آسیای میانه انتقال دهند.

این تاجران می گویند که بر عکس موتر های حامل اموال تجارتی آنان فراتر از مرز تورخم اجازه عبور را ندارند.

ویسا در همین مطلب شکایات شماری از نماینده گان سکتور خصوصی افغان را نیز منعکس کرده که می گویند: 300 موتر از میوه های تازه افغانستان در تورخم توقف داده شده و از سوی پاکستان به این موتر ها اجازه عبور از سرحد به داخل آن کشور داده نمی شود.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز به همین موضوع اشاره کرده می نویسد که این کار مقامات پاکستان به تاجران افغان ضربه اقتصادی وارد کرده و حکومت می کوشد تا هر چه زودتر این معضل برطرف گردد.

XS
SM
MD
LG