لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۱

"سقوط غزنی سقوط نیم افغانستان خواهد بود"


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره های خود را در مورد تهدیدات امنیتی در ولایت غزنی و مسایل متعددی سیاسی دیگر نوشته اند.

ویسا

روزنامه غیردولتی سرنوشت در صفحه نخستش نوشته است که سقوط غزنی سقوط نیم افغانستان خواهد بود.

دراین مطلب آمده است که طالبان مسلح تلاش دارند تا با تصرف غزنی جلو اکمالات به ولایات جنوب غرب را بگیرند.

نویسنده مطلب میگوید،هرچند مسوولان امنیتی وضعیت غزنی را مطمین میدانند اما در مطلب به نقل از باشنده های این ولایت گفته شده است که برای دومین روز شاهراه کابل-کندهار به روی ترافیک مسدود است.

سرنوشت

سرنوشت به نقل شماری از فعالان مدنی ولایت غزنی می نویسد که در شهر غزنی نگرانی های جدی از حملات مخالفان مسلح وجود دارد و بیشتری دکان ها در این شهر بسته می باشد.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در مطلبی سخنان حامد کرزی رییس جمهور پیشین را به نشر رسانده که گفته است، تروریزم فعلی زاده پالیسی های نادرست قدرت های جهان است.

درمطلب به اظهارات آقای کرزی که در ابوظبی طی کنفرانس ابراز داشته اشاره شده وآمده است، تروریزم از سوی دولت ها تمویل میگردد.

آقای کرزی گفته است که گسترش افراطیت کشورهای اسلامی را شدیداً متاثر و متضرر ساخته است.

انیس

روزنامه دولتی انیس مقاله نیویارک تایمز را به نشر رسانده و در آن آمده است، ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان در دوبی زندگی میکند.

در این مقاله آمده است، درحالیکه ملا منصور شامل لست سیاه است و اجازه سفر را هم ندارد، اما به نوشته نیویارک تایمز وی در دوبی سرمایه گذاری کرده است.

در مطلب به نقل از یک مامور شبکه استخباراتی پاکستان گفته شده است که ملا منصور سفرهای متعددی را میان دوبی و پاکستان انجام میدهد.

اصلاح

روزنامه اصلاح سرمقاله اش را به مشکلات و مصونیت خبرنگاران اختصاص داده و گفته است که امنیت آنان باید تامین گردد.

در سرمقاله آمده است که رسانه ها در چند سال گذشته در افشای موارد فساد و در اصلاح جامعه نقش مهمی را ایفا کرده و حالا باید به مصونیت شان توجه لازم صورت گیرد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG