لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۳

آرمان ملی: آرام باشید کابل سقوط نمی کند


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره های خود را به وضعیت امنیتی افغانستان و بحث های جاری در مورد پروسه صلح اختصاص داده اند.

آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی سرمقاله اش را زیر عنوان آرام باشید کابل سقوط نمی کند نوشته است.

سرمقاله نویس گفته است که در این اواخر از سوی ستون پنجم یا جاسوسان به نفع طالبان مسلح تبلیغ صورت می گیرد و طالبان فکر می کنند که تصرف برخی مناطق برای شان آسان است.

سرمقاله نویس حضور طرفداران طالبان را در شهر کابل و اطراف این شهر موضوع طبیعی دانسته اما اطمینان داده است که حکومت آنقدر ضعیف نیست که طالبان شهر کابل را تصرف کنند.

سرمقاله نویس نوشته است که مردم باید روحیه خود را از دست ندهند و با یک صدا در کنار نیروهای امنیتی بایستند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در صفحه نخستش با کلمات درشت نوشته است که جنگسالاران سابق بر افراد خود سلاح توزیع می کنند.

در مطلب گفته شده است که در ولایات بدخشان، تخار، کندز و بغلان گروه های افراد مسلح خود سر در حالی تشکیل شدن است و بگونه روز افزون تقویت می شوند.

نویسنده مطلب گفته است که این گروه ها پس از سقوط شهر کندز ایجاد می گردند و به باور کارشناسان اگر جلو آنان گرفته نشود، بحران دیگری به میان خواهد آمد.

انیس

روزنامه دولتی انیس سرمقاله اش را به بحث ها در مورد صلح اختصاص داده و نوشته است، اگر پاکستان کمک های مالی اش را با طالبان متوقف سازد، این گروه برای گفتگو های صلح با حکومت افغانستان حاضر خواهد شد.

سرمقاله نویس گفته است،نوازشریف صدراعظم پاکستان در آینده نزدیک سفری به امریکا دارد و با اظهاراتی در مورد همکاری با پروسه صلح تلاش دارد تا دست آوردی برای سفرش داشته باشد.

در سرمقاله به نقل از کارشناسان سیاسی آمده است که در یکسال گذشته در مورد صلح در سخنان مقامات پاکستانی تغییر به میان آمده اما در عمل هیچ تغییری دیده نمی شود.

افغانستان

روزنامه افغانستان در سرمقاله اش نوشته است که حکومت این کشور باید ابتکار عمل را در دست گیرد.

سرمقاله نویس می گوید، حکومت باید به نگرانی های مردم پاسخ بدهد و برای تامین امنیت مناطق نا امن تدابیر و اقدامات جدی را روی دست گیرد.

به باور سرمقاله نویس، جلوگیری از حملات مخالفان مسلح در ولایات برای حکومت آسان و کم هزینه است اما اگر یکی از ولایات سقوط کند، تصرف دوباره آن کاری دشوار بوده و تلفاتی زیادی را نیز در پی خواهد داشت.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG