لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۱

سلاح برداشتن برخی مردم عام در برابر مخالفان مسلح!


سلاح برداشتن برخی مردم عام در برابر مخالفان مسلح دولت و نگرانی از افزایش نا امنی در افغانستان مطالب و تبصره های مهم روزنامه های چاپ امروز کابل را تشکیل میدهند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در صفحه نخستش نوشته است که ظاهر قدیر معاون اول ولسی جرگه اعلام کرده است که در برابر داعش و طالبان مسلح در ولایت ننگرهار قیام میکند.

در مطلب به نقل از آقای قدیر گفته شده است که افغانستان را به هدیره تروریستان خارجی مبدل خواهد ساخت و آغازگر این مبارزه هم مردم شینوار این ولایت خواهند بود.

اما نویسنده مطلب به نقل از کارشناسان گفته است که بیرون از چوکات نیروهای امنیتی هر نوع اقدام در برابر مخالفان مسلح دولت نشان دهنده ضعف حکومت بوده و زیان های را در قبال خواهد داشت.

ویسا در مطلبی دیگری به نقل از برخی منابع طالبان مسلح گفته است که به هدف سرکوب کردن داعش در افغانستان نیروی خاصی ایجاد کرده اند.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در مطلبی تحلیلی از قول برخی از باشنده های ولایت کندز نوشته است که، پولیس محلی و افراد مسلح غیر مسوول دست به چور و چپاول خانه های شان زده اند.

در مطلب این سخنان یک عضو ولسی جرگه نیز به نشر رسیده که گفته است، طالبان دست به سرقت پول از بانکها در کندز نه زده اند بلکه کسانی همچو شایعات را پخش میکنند که میخواهند دست به چنین اعمال بزنند.

در مطلب از باشنده های ولایت کندز نقل شده است که، طالبان بیشتری تاسیسات دولتی را به آتش کشیده اند و دارایی های آن را به تاراج برده اند.

انصار

روزنامه غیر دولتی انصار در سرمقاله اش نوشته است که قربانیان اصلی جنگ در ولایت کندز مردم عام می باشند.

سرمقاله نویس نوشته است که کندز به لحاظ موقعیت جغرافیایی اش بسیار مهم بوده و نا امنی در این ولایت روی وضعیت آسیای میانه نیز تاثیرگذار است.

سرمقاله نویس با اشاره به حمله بر شفاخانه داکتران بی سرحد در شهر کندز گفته است، این رویداد نشان داد که دست نیروهای خارجی در میدان جنگ به خون مردم بی گناه آلوده است.

افغانستان

روزنامه افغانستان به تهدیدات گروه دولت اسلامی موسوم به داعش تمرکز کرده و گفته است، این گروه نگذاشت که کمپاین واکسین بر دهها هزار کودک در ولایت ننگرهار تطبیق شود.

در مطلب گفته شده است، در سه ولسوالی ننگرهار که داعش در آن فعالیت دارد مراکز صحی نیز بسته بوده و مردم با چالش های جدی روبرو می باشند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG