لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۹

انعکاس حملۀ انتحاری کابل در برخی از روزنامه های جهان


دیلی ستار

دیلی ستار چاپ بریتانیا در مورد حملۀ روز یکشنبه بر کاروان نیروهای بریتانیایی در کابل نوشته است.

درین مقاله آمده که یک تروریست موترش را در نزدیک موترهای نیروهای بریتانیایی منفجر ساخت که در نتیجۀ آن به این نیروها آسیب نرسید اما یک زن و یک کودک در میان زخمی‌ های این رویداد بودند.

دیلی ستار نوشته است که طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته، حمله‌ای که گفته می‌ شود برای انتقام از حملۀ هوایی نیروهای امریکایی بر یک شفاخانه در قندز انجام شده است.

به نوشتۀ دیلی ستار حملۀ کابل در حالی رخ می‌ دهد که وزارت دفاع امریکا گفته است که از روی همدردی تلاش می‌کند با خانواده‌ های قربانیان حملۀ هوایی بر شفاخانه داکتران بدون مرز در قندز، کمک نقدی کند.

در اعلامیۀ وزارت دفاع امریکا همچنین آمده است که نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان پول بازسازی شفاخانه را نیز خواهند پرداخت.

در ادامۀ این مقاله آمده است که مقام‌ های امنیتی کابل در مورد این رویداد سخنان ضد و نقیضی گفته‌ اند: وزارت دفاع افغانستان گفته است که این رویداد در نتیجۀ انفجار مواد انفجاری جا به جا شده رخ داده در حالی که قوماندانی امنیۀ کابل گفنه است که یک حمله کنندۀ انتحاری موترش را با موترهای نیروهای بین المللی تصادم داده است.

دیلی ستار نوشته است که در حال حاضر ۴۷۰ سرباز بریتانیایی در افغانستان حضور دارند، در اوج مأموریت نیروهای بریتانیایی تقریباً ده هزار نیروی بریتانیایی در افغانستان حضور داشتند.

اندیپندنت

روزنامۀ بریتانیایی اندیپندنت نیز در مورد انفجار روز یکشنبه در کابل نوشته است.

در ادامۀ این مقاله آمده است که نیروهای بریتانیایی در چوکات مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان فعالیت می‌کنند و درین حمله دست کم هفت تن زخمی و یک مو‌تر نیروهای بریتانیایی نیز ویران شده است.

واشنگتن پوست

روزنامۀ واشنگتن پوست با اشاره به این حمله نوشته است طالبان که مسوولیت چنین حمله‌ های را به عهده می‌گیرند، معمولاً نیروهای افغان و بین المللی را هدف قرار می‌ دهند.

XS
SM
MD
LG