لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۸

تامین صلح در افغانستان نیاز به صداقت همسایه ها دارد


اظهارات اخیر مقامات پاکستانی در مورد پروسه صلح و تاثیرات جنگ ولایت قندز مهمترین عناوین روزنامه های چاپ امروز کابل را تشکیل میدهد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته است که تامین صلح درافغانستان نیاز به صداقت همسایه ها دارد نه به وعده های تکراری آنان.

سرمقاله نویس گفته است که مقامات پاکستانی باری دیگر آماده میانجیگری میان حکومت افغانستان و طالبان شده اما سرمقاله نویس گفته است که اظهارات پاکستانی ها جز وعده های تکراری چیزی دیگری نیست.

سرمقاله نویس هیواد این سخنان محمد اشرف غنی را نیز نقل کرده که گفته است، اگر کشورهای همسایه در تامین صلح همکاری صادقانه نکنند، خواست صلح را به سازمان ملل متحد و سازمان کشورهای اسلامی خواهد رساند.

سرنوشت

روزنامه غیردولتی سرنوشت درمطلب تحلیلی نوشته است که پاکستان برای ادامه جنگ درافغانستان از صلح صحبت میکند و تلاش دارد وقت را ضایع سازد.

درمطلب آمده است، پاکستان تلاش دارد تا بخاطر رهایی از رنگ بدی و ملامتی جهانی به علت حمایت از تروریزم وعده های دروغین صلح را مطرح کند.

نویسنده مطلب این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان را به نشر رسانده که گفته است،اگرحکومت افغانستان و طالبان مسلح بخواهند اسلام آباد حاضر است تا دربین شان میانجیگری کند.

درمطلب گفته شده است که پاکستان درحالی به افغانستان اطمینان همکاری با پروسه صلح را میدهد که به گفته مقامات افغان جنگ در قندز از سوی جنرالان پاکسانی رهبری میگردید.

ویسا

روزنامه غیردولتی ویسا در صفحه نخستش نوشته است،اگرپاکستان درخاک اش مراکز تروریستی را بسته کند، افغانستان حاضر است تا درمورد صلح با اسلام آباد صحبت کند.

درمطلب به نقل از مقامات افغان گفته شده است که پاکستان باید برای افغانستان تروریزم را طوری تعریف کند که برای کشورش تعریف میکند.

افغانستان

روزنامه افغانستان در مطلبی درمورد تاثیرات اقتصادی جنگ ولایت قندز تبصره کرده و نوشته است که این جنگ همه روزه حدود سه ملیون دالر برای بخش خصوصی خساره وارد میکند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG