لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۰

نظامیان امریکایی باید در افغانستان باقی بمانند


فارن پالیسی

نشریهء فارن پالیسی به نقل از قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان نوشته است: نظامیان امریکایی باید در افغانستان باقی بمانند.

به نوشتهء نشریه، این قوماندان 14 هزار سرباز ناتو در افغانستان به روز سه شنبه خواست تا سربازان امریکایی به منظور آموزش دهی برای نظامیان افغان باید برای یک مدت بیشتر در افغانستان حضور داشته باشند.

نشریه می نویسد، اگر این تقاضای جنرال جان کمپبل پذیرفته شود، رئیس جمهور امریکا باید پلانی را لغو کند، که بر اساس آن آخرین گروهی از نیروهای امریکایی تا پایان 2016 از افغانستان بیرون شوند.

به نوشتهء نشریه، جنرال کمپبل در کمیتهء خدمات نظامی مجلس سنای امریکا گفت، که نیروهای افغان هنوز هم به حمایت هوایی نظامیان امریکایی نیاز دارند.

او در ادامه افزوده است که نظامیان افغان برای عملیات خاص جهت سرکوب رهبری طالبان، به یک نیروی ضد تروریزم نیز نیازمند اند.

نشریه می نویسد، جنرال جان کمپبل این سخنان را در حالی ابراز کرده است، که در حمله هوایی نیروهای امریکایی بالای شفاخانه داکتران بی سرحد در کندز 22 تن کشته و 37 نفر دیگر زخمی شدند.

به نوشتهء فارن پالیسی، این رویداد، جامعهء بین المللی را سخت خشمگین ساخت.

وال ستریت ژورنال

روزنامهء وال ستریت ژورنال هم به سخنان اخیر جنرال کمپبل اشاره کرده و نوشته است، که این جنرال امریکایی خواهان تاخیر در خروج نظامیان امریکایی از افغانستان شد.

به نوشتهء روزنامه، قوماندان ارشد نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان به کمیتهء خدمات نظامی مجلس سنای امریکا همچنان گفت، که حمله بالای شفاخانهء در کندز توسط یک طیارهء امریکایی یک اشتباه بود.

روزنامه هم چنان به نقل از جنرال کمپبل می نویسد، که گفت است:

" ما هرگز بالای تاسیسات صحی قصداً حمله نمی کنیم. "

وال ستریت ژورنال در ادامه نوشته است، که سازمان داکتران بی سرحد این حمله را جنایت جنگی خوانده و آن را محکوم کرده است.

واشنگتن پست

روزنامهء واشنگتن پست هم به حملهء اخیر بالای شفاخانهء در قندز اشاره کرده است.

به نوشتهء روزنامه، این رویداد، تصویر وحشتناکی از جنگ جاری در افغانستان ارائه می کند که مردم بی گناه در آن گیر مانده اند.

روزنامه می نویسد، بمباران شفاخانه قندز در حالی صورت می گیرد که امریکا برای دریافت راه حل سیاسی برای مشکل افغانستان آهسته و آرام تلاش می کند.

واشنگتن پست نوشته است، امریکا چهار سال پیش نیز این را پذیرفته بود که بهترین راه حل سیاسی مشکل افغانستان که از حمایت طالبان و تا اندازهء از پشتیبانی پاکستان برخوردار باشد، ختم جنگ درین کشورست.

روزنامه می نویسد، مقام های وزارت خارجه امریکا در سه سال گذشته درین ارتباط تلاش های را به خرچ داده اند، اما به نوشتهء روزنامه، جنگ در قندز نشان داد که این تلاش ها تا هنوز نتیجه نداده است.

XS
SM
MD
LG