لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۰

ویسا: وضعیت در قندز به حالت عادی برگشته است


امروز هم در بیشتر روزنامه های چاپ کابل، وضعیت کنونی شهر قندز به بررسی گرفته شده است.

ویسا

روزنامه ویسا در یک مطلب به نقل از وزارت دفاع افغانستان نوشته است که پس از یک هفته جنگ و نارامی شدید در قندز، در حال حاضر وضعیت در این شهر به حالت عادی برگشته و مسوولان محلی دوباره به ادارات رفته و کار های شان را آغاز کردند.

هیواد

روزنامه هیواد هم چنان به همین موضوع اشاره کرده که وزارت دفاع افغانستان اطمینان داده که شهر قندز کاملاً از وجود مخالفان مسلح پاکسازی شده است.

روزنامه هیواد در این مورد از قول آژانس خبری رویترز نوشته است که باشنده گان قندز می گویند که پس از هشت روز برای نخستین بار صدای تیر اندازی را نمی شنوند.

به گفته آنان اکنون می توانند که از خانه های شان بخاطر تامین ضروریات شان بیرون شوند.

روزنامه هیواد در ادامه این مطلب به نقل از رویترز نوشته که عملیات جستجوی مخالفین مسلح خانه به خانه از سوی نیروهای امنیتی افغان در منطقه ادامه دارد .

در همین مطلب به نقل از یک باشنده محل گفته شده که او وضعیت امنیتی در شهر را آرام توصیف کرده اما گفته، بوی و تعفن اجسادی که در کنار سرک ها باقی مانده باعث اذیت آنان شده و حکومت باید در این خصوص هر چه عاجلتر اقدام نماید .

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در مطلبی نوشته که نماینده گان مردم قندز در شورای ملی می گویند، با آنکه وضعیت امنیتی در شهر نسبتاً بهبود یافته، اما این شهر به طور کامل از وجود مخالفین مسلح تصفیه نشده و هنوز هم تحرکات پراکنده از سوی آنان در بخش های شهر مشاهده می شود.

در این مطلب آمده که نماینده گان مردم قندز در شورای ملی تاکید می کنند که حکومت باید عملیات تصفیوی را با جدیت و دقت کامل در این ولایت راه اندازی کند .

ویدا بره کی

XS
SM
MD
LG