لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۸

ویسا: به رهبر طالبان اجازه ورود به قندز داده نشد


روزنامه های چاپ امروز کابل بار دیگر در باره هدف سقوط شهر قندز و اظهارات تازه لوی درستیز پاکستان در مورد پروسه صلح حکومت افغانستان تمرکز کرده و مطالبی را به نشر رسانیده اند.

ویسا

روزنامه ویسا در مطلب تحلیلی نوشته که به ملا اختر محمد منصور رهبر جدید طالبان اجازه ورود به قندز داده نشد.

در مطلب به نقل از معاون لوی درستیز اردوی افغانستان گفته شده که طالبان تلاش داشتند تا پس از سقوط شهر قندز ملا اختر محمد منصور را به این ولایت انتقال دهند، اما نیروهای امنیتی افغان مانع این کار شدند.

نویسنده انتقاد کرده که اگر چنین بوده باشد، به این معناست که حکومت دقیقاً می داند که رهبر طالبان در کجا بود و باش دارد.

در مطلب آمده که این گونه اظهارات از سوی مقامات امنیتی افغان نشان می دهد که طالبان ضعیف نه، بلکه قوی استند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته که باید جلو جنایات بشری در قندز گرفته شود.

در مطلب آمده که حمله هوایی بالای شفاخانه گروه داکتران بدون سرحد در قندز غیر قابل توجیه بوده و نشان دهنده یک جنایت بزرگ جنگی می باشد.

سرمقاله نویس نوشته که برای انجام جنایت در قندز پلان جامع از سوی دشمن تاریخی افغانستان، ترتیب شده بود.

در مطلب آمده که با استفاده از جنگ در شهر قندز شماری از افراددشمنی های شخصی شان را هم به پیش می برند،دزدان مسلح و برخی از گروه های دیگر به نفع خود کار می کنند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی به عملیات جاری نظامی در قندز تمرکز کرده و نوشته که روز گذشته نیروهای افغان اداره امنیت ملی ومطقه بالا حصار را ازوجود مخالفین مسلحپاکسازی کردند.

در مطلب آمده که این جنگ و درگیری در قندز سبب آواره گی تعداد زیادی از باشنده گان این ولایت شده و تنها بیش از شش صد خانواده این ولایت به کابل پناه گزین شده اند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در مطلبی سخنان راحیل شریف لوی درستیز پاکستان را منعکس ساخته که گفته است: در صورت که با طالبان صلح نشود، این گروه با داعش یکجا خواهد شد.

مقاله نویس به نقل از راحیل شریف نوشته که این مسئله نگران کننده است که اخیراًدر برخی از کشورها علاقه مندی بهگروه داعش زیاد شده است.

در مطلب به نقل از لوی درستیز پاکستان هم چنان آمده که مبارزهبا داعش یا گروه دولت اسلامی به مراتب دشوار تر از مبارزه با شبکه حقانی خواهد بود.

جمشید حبیب زاده

XS
SM
MD
LG