لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۳

ویسا: حکومت از فعالیت جاسوسان در داخل جلوگیری کند


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره های خود را به اظهارات اخیر عبدالرب رسول سیاف رهبر پیشین جهادی در مورد حضور جاسوسان در حکومت و روز جهانی صلح اختصاص داده اند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در صفحه نخستش به نقل از اعضای ولسی جرگه نوشته است که حکومت از فعالیت جاسوسان در داخل نظام جداً جلوگیری کند.

در مطلب گفته شده که ستون پنجم یعنی جاسوسان در حکومت فعال اند و اگر جلو فعالیت شان گرفته نشود، افغانستان را با بحران روبرو خواهند ساخت.

ویسا سرمقاله اش را زیر این عنوان نوشته است که علت اصلی مشکلات افغانان چی است؟

سرمقاله نویس می گوید: اینکه آقای سیاف از حضور جاسوسان در نظام سخن گفته است معجزه نکرده بلکه این یک واقعیت است و باید به آن رسیدگی شود.

به باور سرمقاله نویس، حکومت افغانستان ضعیف است و اقدام در برابر ستون پنجم یا جاسوسان در نظام به قوت و اراده جدی نیاز دارد.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش گفته است که جاسوسان در داخل نظام باید مشخص و به چنگ قانون سپرده شوند.

سرمقاله نویس فعالیت ستون پنجم یعنی جاسوسان را در حکومت افغانستان نگران کننده خوانده و از ریاست امنیت ملی این کشور خواسته است که با اقدام در برابر آنان به نگرانی های مردم در این رابطه نقطه پایان گذارد.

سرمقاله نویس گفته است که تمام نهاد های دولتی افغانستان باید به منظور پاکسازی از حضور جاسوسان بررسی شده و ارگان های امنیتی در برابر آنان دست به کار گردند.

افغانستان

روزنامه غیر دولتی افغانستان نیز به همین موضوع پرداخته و به نقل از اعضای ولسی جرگه نوشته است که اگر در برابر جاسوسان اقدام لازم صورت نگیرد باور مردم بر حکومت کاهش خواهد یافت.

این روزنامه سرمقاله اش را به مساله روز جهانی صلح اختصاص داده و نوشته است که از این روز در افغانستان در حالی بزرگداشت صورت می گیرد که همه روزه جنگ از مردم قربانی می گیرد.

سرمقاله نویس گفته است که در افغانستان زمانی صلح واقعی و عادلانه تامین شده می تواند که به آزادی ها و خواست های اساسی افغان ها ارج گذاشته شود.

به باور سرمقاله نویس، با توجه به اینکه تلاش های صلح تا حالا نتیجه نداده است و فکر نمی شود که در افغانستان صلح و ثبات به زودی و آسانی تامین گردد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG