لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۶

آرمان ملی: سازمان تقلب ها هنوز هم فعال است


تحریم نشست های کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی از سوی دو عضو این کمیسیون و جنجال های موجود در این بخش در بیشتری روزنامه های چاپ امروز کابل بازتاب یافته است.

انیس

روزنامه دولتی انیس در مطلبی نوشته که دو عضو کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی نشست های این کمیسیون را تحریم کردند و گفته اند که اعضای این کمیسیون با برخی مسایل مهم سطحی برخورد می کنند.

انیس به نقل از شاه محمود میاخیل و کاوون کاکر دو عضو معترف کمیسیون اصلاحات انتخاباتی نوشته که این کمیسیون در کار هایش عجله کرده و اصلاح نظام انتخاباتی کار عجولانه نمی باشد.

انیس این سخنان میاخیل و کاکر را نیز به نشر رسانده که گفته اند در کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی باید اصلاحات اساسی صورت گیرد.

آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی در سرمقاله اش نوشته که سازمان تقلب ها هنوز نیز فعال است.

سرمقاله نویس گفته است، کمیسیونی که بر اساس نیاز اصلاح در نظام انتخاباتی ایجاد گردید با چالش های جدی مواجه شده است.

به باور سرمقاله نویس، افرادی که در برابر فیصله های کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی ایستادگی می کنند شامل سازمان تقلب کاران بوده که مردم افغانستان را با مشکلات جدی روبرو ساخته است.

سرمقاله نویس آرمان ملی می گوید که این افراد سعی می ورزند تا باور ها بر کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی را کاهش داده اما سرمقاله نویس سفارش کرده است که این کمیسیون باید زیر فشار ها قرار نگیرد.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در مطلبی گفته است که کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی غیر قانونی بوده چون بر اساس یک توافق غیر قانونی ایجاد گردیده و در هیچ قانون و سند تقنینی پیش بینی نگردیده است.

نویسنده مطلب نوشته که کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی با هیچ اصول تخنیکی، علمی، سیاسی و قومی برابر نبوده است.

به باور نویسنده مطلب، این کمیسیون از نماینده های احزاب تشکیل شده و منافع رییس جمهور و رییس اجرائیه را دنبال می کند.

سرنوشت در سرمقاله اش گفته است که در مورد کار این کمیسیون از اوایل نیز شک ها و گمان های وجود داشت و با تحریم نشست های این کمیسیون از سوی دو عضو آن این شک ها به واقعیت مبدل گردید.

به باور سرمقاله نویس، کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی خود به اصلاح نیاز دارد در غیر آن اصلاحات به میان آمده از سوی این کمیسیون خنده آور و غیر قابل قبول خواهد بود.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG