لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۶

اطلاعات روز: حمایت حزب اسلامی سبب تقویت گروه داعش نمی شود


حمایت گلبدین حکمتیار رهبرحزب اسلامی از گروه دولت اسلامی موسوم به داعش و رویداد اخیر ولسوالی جلریز ولایت میدان وردگ مهمترین عناوین روزنامه های چاپ امروز کابل را تشکیل می دهند.

اطلاعات روز

روزنامه غیر دولتی اطلاعات روز در سرمقاله اش نوشته که گلبدین حکمتیار و حامیان وی از کنفرانس بن تا حالا در حاشیه بوده اند اما اکنون حمایت خود را از گروه دولت اسلامی یا داعش اعلام کردند.

سرمقاله نویس نوشته که حکمتیار به پیروانش گفته است، اگر درگیری میان طالبان مسلح و داعش صورت گیرد، آنان باید در کنار داعش ایستاده شوند.

روزنامه در سرمقاله اش بخشی از اعلامیه حزب اسلامی به رهبری حکمتیار را نیز به نشر رسانده که در آن گفته شده است طالبان، شورای نظار و کمونست ها دشمنان قسم خورده آنان می باشند.

اما سرمقاله نویس گفته است که حمایت حزب اسلامی از داعش، این گروه را تقویت نخواهد کرد چون به باور سرمقاله نویس حزب اسلامی به رهبری حکمتیار حالا توانایی پیشین اش را از دست داده است.

آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی نیز در مطلبی در این رابطه اعلامیه شورای عالی صلح را به نشر رسانده که در بخشی آن آمده است، حکومت باید در مورد اعلامیه حزب اسلامی به رهبری حکمتیار عکس العمل نشان دهد.

در مطلب آمده است که حمایت حزب اسلامی از داعش زنگ خطر برای حکومت افغانستان می باشد.

روزنامه به نقل از مقامات شورای عالی صلح نوشته که این موضوع برای آنان و حکومت افغانستان نگران کننده است.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در مطلبی نوشته که روسیه و چین در مورد تهدیدات گروه دولت اسلامی یا داعش در افغانستان گفتگو خواهند کرد.

در مطلب آمده است که کشور های عضو سازمان شانگهای نیز به روز پنجشنبه در رابطه به تهدیدات گروه دولت اسلامی و چگونگی مبارزه در برابر آن بحث خواهند کرد.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت در مطلبی تحلیلی نوشته است که پولیس محلی در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردگ خلاف طرزالعمل وزارت امور داخله گماشته شده بود.

در مطلب گفته شده است، طرزالعمل این است که پولیس محلی باید در محلات خود شان توظیف گردند اما به باور نویسنده پولیس محلی که در جلریز فعالیت داشتند، باشنده های ولایت بامیان بودند.

در مطلب آمده است، پولیس محلی که در ولسوالی جلریز میدان وردگ حضور داشتند از سوی یکی از مقامات حکومتی بر خلاف طرزالعمل موجود فعالیت می کردند.

نویسنده مطلب گفته است، پولیس محلی در ولسوالی جلریز با مردم برخورد نادرست می کرد و سبب آزار و اذیت آنان گردیده بود.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG