لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۰

استخدام نیروهای ملیشه در افغانستان


نشریه نیوز دیلی

نشریه نیوز دیلی یک مطلب را در مورد استخدام نیرو های ملیشه در افغانستان نشر کرده است.

در این مطلب آمده است که حکومت افغانستان صد ها ملیشه را که از سوی قوماندان های محلی کنترول می شوند، جذب کرده تا با طالبان مسلح در ولایت قندز بجنگند.

در مطلب به نقل از یک مقام آمده است که این نیروهای ملیشه به منظوری استخدام می شوند که قوای حکومتی به تنهایی نمی توانند جلو تندروان را بگیرند.

نشریه نیوز دیلی می نویسد که بدین ترتیب به این پالیسی حکومت رییس جمهور اشرف غنی هم صدمه خواهد رسید که می خواست نفوذ آنعده از مجاهدین و زورمندان را کاهش بدهد که کرسی های مهم را در حکومت حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان احراز کرده بودند.

در مطلب نشریه همچنان آمده است که جنگ در قندز به این خاطر هم قابل نگرانی است که نیرو های افغان به طور کامل نتوانستند که تندوران مسلح را از این ولایت اخراج کنند و این رویداد چند ماه پس از آن است که ماموریت جنگی نیرو های ناتو در افغانستان به پایان رسید.

در مطلب گفته شده، رو آوردن به افرادی که در دهه 1980 با شوروی سابق جنگیده اند و به نام مجاهدین یاد می شوند، برای برخی ها در حکومت افغانستان گره گشای مشکل دانسته می شوند.

این نشریه به نقل از محمد عمر صافی والی قندز می نویسد، با آنکه نیرو های افغان توانایی تامین امنیت را دارند اما این افراد در منطقه بهتر بلد اند.

آقای صافی به نشریه نیوز دیلی گفته است که حدود یک هزار جنگجوی که از سوی تعداد زیادی قوماندانان پیشین جهادی رهبری می شوند استخدام شده اند و در هفته های اخیر برای شان سلاح و پول توزیع شده است.

صفحه انترنتی ملیتری

صفحه انترنتی ملیتری مطلبی را تحت عنوان " یک سرباز به سرقت تیل در افغانستان متهمشد" نشر کرده است.

در مطلب آمده است که ماروین ایل وییر یک سرباز اردوی امریکا به روز پنجشنبه به محکمۀ شهر هونولولو ظاهر شد.

وی متهم است که در دسیسه اخذ رشوه از یک قراردادی افغان و سرقت تیل طیارۀ جت در نزدیکی شهر جلال آباد در افغانستان دخیل بوده است.

در مطلب آمده است که این سرباز 46 ساله اتهامات دریافت رشوه، دزدی و شستشوی پول را رد کرده است.

در این مطلبِ صفحه انترنتی ملیتری همچنان گفته شده است که اگر این اتهام ها بر ماروین ایل وییر به اثبات برسد، وی پنج سال به خاطر طرح دسیسه، پانزده سال به اتهام گرفتن رشوه، بیست سال به جُرم شستشوی پول و ده سال به جُرم سرقت زندانی خواهد شد.

در مطلب به نقل از دفتر څارنوال گفته شده است که هنوز وی متهم است و تا زمانیکه جُرم بر وی ثابت نشده باشد بی گناه دانسته می شود.

XS
SM
MD
LG