لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۱

سرنوشت: جنگ و حملات افتخار نیست


نگرانی ها در مورد مشکلات امنیتی و اقدامات حکومت در این رابطه مطالب مهم روزنامه های چاپ امروز کابل را تشکیل می دهد.

آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی در سرمقاله اش نوشته که افزایش نا امنی ها در افغانستان سبب نگرانی های جدی مردم شده است.

نویسنده سرمقاله امنیت شهر کابل را تا حدی خوب خوانده است اما نوشته که در این اواخر در شهر کابل نیز حوادث جنایی افزایش یافته که باید برای جلوگیری آن اقداماتی صورت گیرد.

سرمقاله نویس آرمان ملی گفته که نیروهای امنیتی باید از گشت و گزار موتر های شیشه سیاه جلوگیر کند چون به باور وی مجرمین بیشتر از وسایط شیشه سیاه استفاده می کنند.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت سرمقاله اش را زیر این عنوان نوشته که جنگ و حملات افتخار نیست.

نویسنده می گوید که آغاز عملیات همزمان بهاری از سوی حکومت و طالبان مسلح تحت شعار الله اکبر دست آورد و افتخار نمی باشد چون طرف های درگیر افغان و مسلمان هستند.

سرمقاله نویس نوشته که با آغاز عملیات بهاری از سوی طالبان مسلح در ولایت فراه تازه داماد، پدر و برادر وی کشته شدند و در ولسوالی الینگار ولایت لغمان در نتیجه اصابت راکت بر یک خانه شانزده تن کشته و زخمی شدند.

سرنوشت نوشته که جنگ روان در افغانستان جنگ بیگانه گان بوده و هیچ توجیه برایش وجود ندارد.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا نیز سرمقاله اش را به ادامه جنگ و نا امنی ها در افغانستان اختصاص داده و پرسیده که تهدیدات از سوی طالبان راست است و یا جنبه تبلیغاتی دارد؟

سرمقاله نویس نوشته که وزارت امور داخله و دیگر مسوولان امنیتی افغان می گویند که طالبان نمی توانند حکومت را با سقوط مواجه سازند اما به گفته سرمقاله نویس افزایش نا امنی های اخیر این اظهارات مقامات امنیتی را با سوال مواجه ساخته است.

ویسا نوشته که مسوولان امنیتی در هنگام تشریح وضعیت امنیتی کشور باید در استفاده الفاظ از احتیاط کار گیرند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مطلبی این سخنان رییس جمهور اشرف غنی را به نشر رسانده که گفته است، افغان ها باید در جنگ علیه تروریزم متحد شوند.

هیواد به نقل از محمد اشرف غنی نوشته که سال جاری میلادی یک سال پُر تنش خواهد بود و باید در برابر آن متحدانه ایستادگی صورت گیرد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG