لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۷

"قدرتمندان میخواهند افراد دلخواه خود را در کمیسیون های انتخاباتی بگمارند"


اکثر روزنامه های چاپ امروز کابل در کنار مسایل دیگر در باره افشای افراد دخیل در تقلب در انتخابات، اصلاح نظام انتخاباتی و همچنان چگونگی کمک و همکاری به آسیب دیده گان برف کوچ های اخیر در کشور مطالب را به نشر رسانیده اند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در سرمقاله اش نوشته که یک اقدام خوب از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی!

مقاله نویس به نقل از کمیسیون شکایات انتخاباتی نوشته که ممکن ده هزار کارمند موقت و بیست تن از کارمند دایمی کمیسیون های انتخاباتی به دلیل دست داشتن در تقلب های انتخاباتی در لست سیاه درج شوند.

به باور مقاله نویس، در حالیکه در این شب و روز گفتگوها در باره اصلاح نظام انتخاباتی گرم شده، اما این بحث ها واقعاً بخاطر آرودن اصلاحات نیستند.

مقاله نویس نوشته که ممکن است قانون انتخابات به اصلاحات نیاز داشته باشد، اما تلاش های جاری به منظور آوردن اصلاحات نه بلکه برای تخریب است.

محور

روزنامه محور در صفحه نخست اش نوشته که بحث آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی، سهم پنجاه، پنجاه درصد می باشد.

نویسنده مطلب نوشته که قدرتمندان در حکومت به بهانه آوردن اصلاحات می خواهند که افراد دلخواه خود را در کمیسیون های انتخاباتی به کار بگمارند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در رابطه به چگونگی فراهم آوری کمک به آسیب دیده گان حوادث طبیعی اخیر مطلبی را به نشر رسانیده است.

در مطلب آمده که حکومت باید هر چه عاجل به تمامی آسیب دیده گان برف کوچ های اخیر در ولایات کشور، کمک برساند.

رونامه به نقل از عبدالله عبدالله رییس اجرائیه حکومت نوشته که مواد ارسال شده به ولایات آسیب دیده، باید به تمامی خانواده های نیازمند توزیع گردد.

در مطلب همچنان به نقل از رییس اجرائیه حکومت آمده است که باشنده گان بیست و نو ولایت کشور در اثر برف باری ها و برف کوچ های ناشی از آن زیانمند شده اند.

انیس

روزنامه انیس در مطلب جداگانه نوشته که روز گذشته مراسم ختم قرآن عظیم الشان و فاتحه خوانی قربانیان حوادث اخیر طبیعی در کابل برگزار شد و در آن رییس جمهور اشرف غنی نیز اشتراک کرد.

در مطلب به نقل از مسوولان وزارت صحت عامه نیز آمده که برای تداوی مریضان ناشی از سردی هوا در ولایت پنجشیر، ده تیم سیار صحی به این ولایت فرستاده شده است.

جمشیدحبیب زاده

XS
SM
MD
LG