لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۲

سرنوشت: درگیری های دو طرف خط دیورند به ضد کیست؟


روزنامه های چاپ امروز کابل در کنار مسایل دیگر بیشتر بر حمله گروهی بر یک مکتب در پشاور پاکستان مطالبی را به نشر رسانده اند.

ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله اش نوشته است در نتیجه حمله بر یک مکتب بشمول شاگردان همان مکتب 143 تن کشته و حدود 245 تن دیگر زخم برداشتند.

به گفته نویسنده مطلب، کشتار کودکان معصوم که بیشتر شان 15 تا 16 سال عمر داشتند در هیچ دین و آیین روا نیست اینکه کار هر گروهی بود و به هر هدفی که انجام شد خود یک وحشت است.

در ادامه مطلب گفته شده است که این رویداد خونین به اصطلاح همان ضرب المثل معروف است که می گویند، چیزیکه کشت کنی همان را درو می کنی و کسیکه مار پرورش دهد خودش را می گزد و کسی با ملت دیگر بازی می کند بالاخره سرنوشت خود آن نیز با چنین رویداد درد آور رقم زده می شود.

سرنوشت

درگیری های دو طرف خط دیورند به ضد کیست؟ عنوان سرمقاله سرنوشت است.

نویسنده روزنامه با اشاره به حمله بر یک مکتب در پشاور نوشته است که در دو طرف خط دیورند جنگ آشکارا بر ضد پشتون ها جریان دارد.

نویسنده مطلب گفته است که پشتون های هر دو طرف دیورند باید در برابر حلقات ضد مردم و مزدوران آنان ایستاده شوند.

آرمان ملی

آرمان ملی نوشته است که حمله دیروز در پشاور به سطح جهانی تقبیح شد و نواز شریف صدراعظم پاکستان به خاطر این رویداد سه روز ماتم ملی اعلام کرده است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نوشته است که تروریستان دوست و دشمن را نمی شناسند و باید بر ضد آن مبارزه مشترک صورت گیرید.

به باور روزنامه، حکومت افغانستان بار ها گفته است که تروریستان نه تنها دشمن افغانستان، پاکستان بلکه از منقطه و جهان است که باید تلاش به عقب زدن آن صورت گیرید.

از دید نویسنده روزنامه، حکومت افغانستان در این مورد نه تنها از پاکستان بلکه از کشور های منطقه و جهان بخواهد که بر ضد تروریزم مبارزه مشترک شود.

XS
SM
MD
LG