لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۵

ویسا: ولسوالی نوزاد ولایت هلمند با خطر سقوط روبرو است


اکثر روزنامه های چاپ امروز کابل در کنار موضوعات دیگر به چگونگی اعلان نتیجه انتخابات شورا های ولایتی و ناامنی های جاری در افغانستان تمرکز کرده و مطالب را به نشر رسانیده اند.

محور

روزنامه غیر دولتی محور در صفحه نخست اش نوشته که بالاخره نتیجه انتخابات شوراهای ولایتی افغانستان امروز اعلان می شود.

روزنامه به نقل از عبدالرحمن هوتکی معاون کمیسیون مستقل انتخابات نوشته که کار درج نتیجه این انتخابات در مرکز جمع بندی نتایج به اتمام رسیده است.

ویسا

روزنامه ویسا هم به همین موضوع اشاره کرده و گفته است که نتیجه ابتدایی انتخابات شورا های ولایتی در اوایل ماه ثور سالجاری اعلان شده بود.

در مطلب آمده است که به اساس نتیجه ابتدایی از سی و چهار ولایت کشور چهار صد و پنجاه و هفت نامزد برنده شناخته شدند.

اما روزنامه اضافه کرده که در آن زمان کمیسیون انتخابات گفته بود که این نتیجه نهایی نبوده و احتمالاً در آن تغییرات به میان خواهد آمد.

روزنامه ویسا در یک مطلب دیگر به ناامنی های جاری در افغانستان اشاره کرده و نوشته که ولسوالی نوزاد ولایت هلمند با خطر سقوط روبرو است.

در این مطلب به نقل از مقامات محلی و مردم عام نوشته شده که اگر شمار نیرو های افغان افزایش نیابد و جلو گسترش ناامنی گرفته نشود، ولسوالی نوزاد به تصرف طالبان مسلح در خواهد آمد.

سرنوشت

دراین حال در سرمقاله روزنامه سرنوشت در باره تلفات سربازان اردوی افغان تبصره شده است.

مقاله نویس نوشته که در حال حاضر اردو و سایر نیروهای افغان به یک جنگ هلاکت بار تحت آموزش قرار داده می شوند.

در مطلب به نقل از وزارت دفاع افغانستان گفته شده که سال گذشته خونین ترین سال برای اردوی افغان بوده و در آن چهارده صد سرباز افغان کشته شدند.

اما مقاله نویس مقامات مسوول را به داشتن سیاست های نادرست متهم کرده و گفته است که همین مساله باعث شده که نیروهای افغان تلفات سنگین را متحمل شوند.

در اخیر مطلب به مقامات مسوول پیشنهاد شده که باید به آموزش و تجهیز نیروهای افغان توجهء جدی کنند تا این نیروها بتوانند وظیفه اصلی شان را که دفاع از حریم افغانستان می باشد به درستی انجام دهند.

جمشید حبیب زاده

XS
SM
MD
LG