لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۷

سرنوشت: روند تکراری انتخابات و هشدار های بی معنا


روزنامه های چاپ امروز کابل مطالب و مقاله های شان را در کنار موضوعات مختلف دیگر در مورد هشدار های تیم اصلاحات و همگرایی و کنفرانس سران ناتو در ویلز اختصاص داده اند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در عنوان مقاله خود نوشته است که روند تکراری انتخابات و هشدار های بی معنا.

نویسنده سرمقاله می نویسد که تیم اصلاحات و همگرایی یکبار دیگر هشدار داده است که هرگاه تا بیست و چهار ساعت دیگر خواست های شان پذیرفته نشود، روند گفتگو های سیاسی در مورد ایجاد حکومت وحدت ملی را نیز ترک می کند.

به باور نویسنده در حالی که بیش از هشتاد درصد آرا تفتیش و شمارش مجدد شده است این گونه تصامیم و هشدار های تیم اصلاحات و همگرایی جای را نمی گیرد.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا نیز نوشته است که در روز های اخیر تفتیش آرا تیم داکترعبدالله عبدالله می خواهد با این گونه هشدار ها تیم مقابل را به ترس اندازد، تا برای آنان تحت عنوان وحدت ملی برخی امتیازات را قبول نماید.

نویسنده در ادامه نوشته است که تیم اصلاحات و همگرایی در حالت بحران هیچگاه توقع خیر را ندارد. در حالی که نه تنها افغانستان بلکه تمام منطقه در یک گرداب بزرگ بدبختی و جنجال ها گرفتار می باشد.

انیس

روزنامه دولتی انیس در صفحه نخست خود به نقل از گفته های سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات نوشته که بیش از هشتاد و شش درصد آرا شمارش شده و امروز نیز در مورد سایر محلات تصمیم گرفته می شود.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد درعنوان سرمقاله اش نوشته است که خلاء سیاسی قدرت بمیان نمی آید.

نویسنده مقاله می نویسد، که شماری از افراد مغرض در داخل و به سطح بین المللی آوازه های را پخش کرده اند که گویا وضعیت در افغانستان بحرانی است و خلاء سیاسی بمیان می آید.

اما این گونه نیست، این حلقات و ارگان ها به اندازه توان تلاش می کنند تا ذهنیت مردم را خراب ساخته و نهاد های مردمی را بی ارزش سازند.

محور

روزنامه محور در صفحه اول خود به نقل از نماینده ملکی ناتو می نویسد که در روز اول نشست ویلز در مورد حالات اخیر در افغانستان، پایان کار آیساف و آغاز ماموریت جدید ناتو در بخش آموزش و تمویل نیروهای افغان گفتگو می شود.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت به نقل از سخنگوی وزارت خارجه افغانستان نوشته است که حکومت افغانستان امیدوار است که در نشست ویلز، سران ناتو روی تعهداتِ موافقه نمایند که بعد از سال 2014 میلادی بخاطر حمایت و آموزش نیرو های افغان کرده است.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG