لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۰

اتریش و کشورهای بالکان در مورد کنترول سرحدات توافق کردند


یک مهاجر افغان در سرحد یونان با مسدونیا (آرشیف)
یک مهاجر افغان در سرحد یونان با مسدونیا (آرشیف)

اتریش و کشورهای منطقه بالکان توافق کرده اند که سرحدات شان را تحکیم می بخشند، اما هوشدار داده اند که شاید این سرحدات را کاملاً مسدود سازند.

وزرای خارجهء کشورهای اتریش، سلووینیا، کرویشیا و بلغاریا که عضویت اتحادیهء اروپا را دارند روز چهارشنبه در ویانا با وزرای خارجهء کشورهای البانیا، بوسنیا، کوسووا، مقدونیا و مونتینگرو جلسه کردند.

در اعلامیه که در پایان این اجلاس نشر شد گفته شده است، امکان ندارد به تعداد نامحدود درخواست های پناهجویان رسیده گی شود و به خاطر امنیت ملی و حفظ نظم عامه باید محدویت های در این زمینه وضع شود.

در این اعلامیه که دارای 19 ماده است، همچنان گفته می شود که در تعداد پناهجویانی که از طریق غرب بالکان سفر می کنند، باید بطور قابل ملاحظه کاهش به عمل آید و به خاطر جلوگیری از این پروسه تاکید شده است که باید جلو افرادی که با پاسپورت های جعلی سفر می کنند، اشخاصی که به پناهنده گی بین المللی نیاز ندارند و افرادی که در مورد تابعیت شان دروغ می گویند، گرفته شود.

در این اعلامیه شرایط هماهنگ برای این پروسه و سهمیه نامنویسی افرادی که چانس پناهنده گی شان زیاد است، تقاضا شده است.

در اعلامیه همچنان از همهء کشور های عضو اتحادیه اروپا خواسته شده است تا جلو همهء افرادی را بگیرند که واجد شرایط پناهنده گی نمی باشند.

کشوراتریش که در این اواخر تعداد پناهجویانی را که روزانه می پذیرد کاهش داده، تصمیم گرفته است که روزانه صرف به هشتاد پناهجو اجازهء داخل شدن به قلمرو این کشور را می دهد.

این اقدام اتریش باعث آن شده است که در سرحدات جنوب این کشور نسبت به سایر سرحدات مقررات شدید وضع شود.

یوهانا میکل لیتنیر (Johanna Mikl-Leitner) وزیر داخلهء اتریش به خاطر حل این بحران خواهان اقدامات هماهنگ برای حل مشکل پناهجویان شده است، اقدامی که پناهجویان را در سرحدات به شکل گروهی متوقف نکند که گفتهء وی این یک تراژیدی خواهد بود.

XS
SM
MD
LG