لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۲

پاکستان: تحقیقات برای رد یابی فضل الله وحیدی تا حال نتیجه نداده است


فضل الله وحیدی والی سابق هرات و کنر
فضل الله وحیدی والی سابق هرات و کنر

از موضوع ناپدید شدن فضل الله وحیدی والی سابق هرات و کنر در اسلام آباد حدود دوهفته سپری شده است اما به گفته مسئولان تا حال تلاش ها نتیجه نداده و هیچ نشانی از آقای وحیدی دریافت نگردیده است.

محمد نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز پنجشنبه در نشست هفته وار در اسلام آباد گفت که پاکستان در این مورد تحقیقات مسلسل را انجام میدهد.

آقای زکریا در پاسخ به سوال رادیو آزادی که اقدامات اخیر در این خصوص چه بوده است گفت که تمام اداره در این مورد نگرانی داشته و تیم های تحقیق کننده هنوز هم در تلاش دریافت آقای وحیدی هستند:

" من باید بگویم که اداره ما در این مورد نگرانی دارد و تیم تحقیق کننده ما هنوز هم در تلاش دریافت وی می باشند. "

فضل الله وحیدی که در حکومت قبلی به حیث والی کنر و بعداً هرات انجام وظیفه کرده است به تاریخ بیست و سوم ماه دلو سال جاری در اسلام آباد از سوی افراد مسلح ناشناس اختطاف گردید.

گفته می شود آقای وحیدی برای گرفتن ویزه انگلستان به پاکستان رفته بود.

خواستیم تا نگرانی و اقدامات وزارت خارجه افغانستان را نیز در این خصوص داشته باشیم اما مسئولان این وزارت در این مورد با ما صحبت نکردند.

اما پیش از این وزارت خارجه افغانستان در این خصوص سفیر پاکستان در کابل را احضار کرده و نگرانی حکومت افغانستان را در خصوص لادرک شدن آقای وحیدی به وی ابراز نمود.

در همین حال کمیسیون روابط بین المللی ولسی جرگه افغانستان میگوید که هیئت اداری ولسی جرگه در سفر به پاکستان این موضوع را جدی گرفته و نگرانی مردم این کشور را به مقامات پاکستانی در این خصوص شریک کرده است.

زمرک پاد خوابی یک عضو این کمیسیون روز پنجشنبه در مورد به رادیو آزادی گفت که عبدالروف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه در ملاقات با مقامات پاکستانی این تقاضا را مطرح کرده که در این مورد تحقیقات همه جانبه صورت گیرد:

" تا فعلاً ما امیدوار هستیم که یک پاسخ مثبت از سوی حکومت پاکستان به هیئت ولسی جرگه یا به ریاست ابراهیمی صاحب که سفر کردند یک جواب مثبت بدهند. "

این درحالیست که مسئولیت اختطاف آقای وحیدی را تا حال کدام گروه و یا کسی به عهده نگرفته است اما برخی از کارشناسان این کار را عمل انجام شده به خواست استخبارات پاکستان میدانند.

گزارش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG