لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۳

افراد مسلح غیر مسئول در بلخ از مردم باج می گیرند


مسئولان امنیتی در بلخ از موجودیت زورمندان محلی در نقاط مختلف این ولایت خبر داده می گویند که این افراد مسلح غیر مسئول در ولسوالی های نه چندان دور دست این ولایت نا امنی خلق می کنند و از مردم عام باج می گیرند.

سید کمال سادات قوماندان امنیه بلخ به تازه گی به رسانه گفته است که ولایت بلخ از وجود مخالفین مسلح دولت پاک بوده و در عوض زورمندان محلی و افراد مسلح غیر مسئول در مناطق مختلف دست به نا امنی زده و از مردم عام باج می گیرند.

آقای سادات می گویند که اکثراً در ولسوالی شولگره ولایت بلخ دو گروه از این افراد مسلح غیر مسئول گاه گاهی بین هم درگیر می شوند و بعد از تبادل آتش میان شان یک طرف از طرفی دیگر باج می گیرد و از مردم عشر و زکات می خواهند.

آقای سادات در رابطه گفت:

"همین افراد مسلح غیر مسئول هستند که به نام های مختلف از مردم عشر و زکات جمع آوری می کنند، این افراد بالای مردم ظلم می کنند و بین هم جنگ و درگیری می کنند."

قوماندان امنیه ولایت بلخ می گوید که اکثر این گروه ها یا افراد مسلح شناسایی شده و آنان در تلاش هستند در سایر ولسوالی های بلخ این افراد را تثبیت نموده و بر علیه آنان اقدام نمایند.

سید کمال سادات می گوید که این افراد بالای مردم عام ظلم می کنند و از قانون اطاعت نمی کنند.

به گفته این مسئول امنیتی بلخ پولیس نتوانسته بر اساس نزاکت های محلی در مقابل این گروه های مسلح غیر قانونی در بلخ اقداماتی را روی دست گیرد.

سادات گفت:

"می شود که ما اینها را مهار کنیم، سلاح شان را بگیرم و دستگیر نمایم. اما یک سلسله نزاکت های محلی سبب شده است تا ما بعد از یک مدتی آنها را شناسایی نموده و به قانون بسپاریم، اینها مردم را آزار و اذیت می کنند و باج می گیرند."

قابل یاد آوریست که پیش از این نیز باشنده گان مناطق مختلف بلخ در رابطه به امنیت خود شاکی بوده و گفته اند که علاوه بر مخالفین مسلح دولت پولیس محلی در این ولایت آدم می کشند و از مردم عام باج می گیرند.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG