لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۳

مردم: حکومت در قسمت تأمین پایه های برق توجه کند


باشنده های شهر کابل حدود یک ماه زمستان را با مشکلات شدید کمبود برق سپری کردند.

چند تن از باشنده های این شهر روز سه شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفتند که مردم نادار در سرمای زمستان قادر به خرید مواد سوخت نبوده و برق می تواند مشکلات آنان را تا حدی حل سازد.

اکنون که لین برق وارداتی به شهر کابل وصل شده است، باشنده های این شهر می گویند که حکومت باید برای تأمین امنیت پایه های برق وارداتی تدابیر جدی را روی دست گیرد.

باسط و نوید در مورد می گویند:

"برق های ما جور شده و از حکومت می خواهیم که تدابیر بیشتر را اتخاذ کند تا مخالفین مسلح حکومت موفق به تخریب پایه های برق نشوند."

"مردم از حکومت و نیروهای امنیتی می خواهند تا ساحات آسیب پذیر را که پایه های برق گذشته امنیت اش را تأمین کند تا مردم دوباره با این مشکل مواجه نشود."

نزدیک به یک ماه پیش مخالفان مسلح دولت در منطقه دند شهاب الدین ولایت بغلان دو پایه برق وارداتی ازبکستان را تخریب کرده و جریان برق را به کابل قطع کردند.

وزارت دفاع افغانستان برای بازسازی این پایه ها عملیات نظامی را در این منطقه راه اندازی کرد، اما این عملیات به دلیل جلوگیری از تلفات ملکی طولانی گردید.

اما وزارت داخله افغانستان روز شنبه گفت که منطقه دند شهاب الدین ولایت بغلان از وجود مخالفان مسلح دولت پاکسازی شده و پایه های تخریب شده برق بزودی ترمیم خواهد شد.

از سوی هم قدرت الله دلاوری رئیس شرکت برشنا روز سه شنبه در کابل به خبرنگاران گفت که حدود 250 میگاوات برق وارداتی ازبکستان به کابل دوباره جریان یافته است.
وی گفت که برق با سیاست ربط نداشته و مخالفین مسلح دولت نباید مردم را با مشکل بی برقی مواجه سازد.

وی افزود:
"اگر دشمنان مردم افغانستان پایه های برق را تخریب نکنند ما انشاالله که به ادامه رسانیدن برق به تمامی باشنده های کابل بدون پرچوی ادامه بدهیم آن کسانی که با حکومت دشمنی دارند باید بدانند که مردم احتیاج به برق دارند و برق با سیاست ارتباط ندارد."

آقای دلاوری گفت، در همین مدت که برق وارداتی ازبکستان به شهر کابل قطع بود، برشنا شرکت به هزینه دونیم میلیون دالر را بخاطر فراهم شدن برق حرارتی به مصرف رسانده است.

مردم می گویند که بر علاوه فعالیت های روزمره شان، امور صنعتی، تجارتی و تولیدی آنان نیز به برق ربط دارد و کمبود برق می تواند روی زنده گی آنان تأثیر منفی گذارد.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG