لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۰

میزان اختطاف اطفال در شهر شبرغان افزایش یافته است


در این روز ها میزان اختطاف کودکان در شهر شبرغان افزایش یافته و نگرانی های
زیادی را در این خصوص خلق کرده است.

خلیفه غلام یکتن از بزرگان قوم در شهر شبرغان می گوید که ادریس یک طفل 8 ساله شاگرد خیاط بود روز جمعه گذشته از سوی افراد ناشناس اختطاف گردید و صبح امروز جسدش از قبرستانی مدرسه ملا اکه شبرغانی بدست آمده است.

وی می گوید، دولت امنیت مردم و اهالی را گرفته نمی تواند از این لحاظ مردم مجبور هستند که بعد از این از رفتن فرزندان شان به مکتب و مدرسه جلوگیری کنند.
وی گفت:
"در داخل شهر عقب دفتر ولایت که مردم غریبی کرده نتوانند و در روز روشن اطفال شان اختطاف و کشته شوند، برای مسئولان امنیتی ولایت ما جای شرم است."

خلیفه غلام می گوید، تا این اندازه بد امنی را آنها ندیده بودند که یک طفل از مقابل دکان اختطاف شود و بعداً به شکل فجیع کشته شود.

وی گفت:
"ما از این قسم زنده گی بیزار هستیم. امیدواریم که به امنیت کودکان و جان و مال ما دل سوختانده شود در غیر آن مجبور هستیم این وطن را ترک نمائیم."

شبرغان مرکز ولایت جوزجات در این روز ها شاهد ناامنی ها بوده و از سوی هم
همه روزه گزارش های از موارد سرقت های اموال مردم، اختطاف اطفال، تجاوز
جنسی و کشتن کودکان و زنان در گوشه و کنار این شهر به گوش می رسد.

تلاش نمودیم تا در مورد خواسته ها و انتقادات مردم شبرغان نظریات مقامات ولایت
و مسئولان امنیتی را جویا شویم اما آنان از صحبت با رادیو آزادی خودداری کردند.

در این حال شماری از کارشناسان به این باور اند که فقر روز افزون و بیکاری از جمله عواملی است که کودکان و نوجوانان از این کشور به صورت اختطاف و قاچاق به بیرون انتقال می یابند.

سیزده سال گذشته که بستر خوبِ برای زنده گی نوین در افغانستان فراهم کرده بود، نیز نتوانسته است از پس این مشکل عمده فرا راه زنده گی کودکان در افغانستان برآید.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG