لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۶

حضور گروه داعش در غور مردم این ولایت را نگران ساخته است


برخی از نماینده های مردم در شورای ولایتی غور از موجودیت و فعالیت افراد وابسته به گروه داعش ابراز نگرانی می‌کنند.

نگرانی ها در مورد وضعیت امنیتی در غور همه ساله پس از آب شدن برف در کوه پایه های این ولایت و رسیدن فصل بهار افزایش میابد.

این نماینده ها بهار آینده را نیز برای باشنده‌های این ولایت خطرناک توصیف می‌کنند.

عبدالبصیر قادری عضو شورای ولایتی غور می‌گوید، در کنار حضور طالبان که از چند سال به این سو در نقاط مختلف ولسوالی تولک فعالیت داشتند اکنون افراد وابسته به گروه داعش نیز در این ولسوالی در تلاش سرباز گیری هستند.

آقای قادری می‌گوید که تلاش ها از سوی این افراد جریان دارد تا کسانیکه به این گروه می پیوندند با اعضای فامیل شان به یکی از مناطق که اکنون حضور دارند گرد هم آیند.

این عضو شورای ولایتی تأکید می‌کند، در صورت عدم سرکوب این افراد وضعیت در بهار آینده وخیم تر خواهد شد.

وی گفت:
" تمام نهاد های امنیتی و استخباراتی در جریان هستند که شخص بنام ملا جلیل که قبلاً قوماندان طالب ها بوده و با گروه داعش بیعت کرده و با اشخاص دیگر بنام ملا مودود و مولوی محمد، نشست داشتند سرباز گیری و جلب و جذب دارند."

شورای ولایتی غور در حال از موجودیت افراد وابسته به گروه داعش سخن می‌گویند که غلام ناصر خاضع والی این ولایت چند روز قبل در یک نشست خبری گفت، اطلاعات وجود دارد که این گروه در یکی از مناطق ولسوالی تولک برای خود زمین خریداری کرده است.

هر چند آقای خاضع حضور افراد این گروه را در غور بسیار اندک می‌خواند اما می‌پذیرد که افراد وابسته به این گروه در ولسوالی های تولک و دولتیار و برای جذب مردم در صفوف شان قبلاً دیده شده بودند.

وی گفت:
" داعش را ما بسیار کم گزارش دادیم یک مورد در ولسوای تولک که گفته شده که زمین هم به خود در یک منطقه گرفتن و فعلاً سر گروپ های شان هم نیستند و یک مورد هم در دولت یار که گفته بودند برای تبلیغات آمده بودند و دیده شدند."

با آنکه مقامات امنیتی دو روز قبل از دستگیری یک تن بنام مولوی عبدالرحمن که بگفته شان مسئولیت گروه داعش را در شمال شهر فیروز کوه مرکز غور به عهده داشت، خبر داده اند، اما احمد محمودی سخنگوی قوماندانی امنیه غور اکنون ادعای موجودیت گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش را در غور رد می‌کند و این را یک ادعای کاذب عنوان می‌کند.

وی گفت:
" در غور داعش وجود ندارد. تمام این اطلاعات کاذ بی بنیاد است و در صورت آگاهی نیروهای امنیتی از افراد مخالف دولت آنها بزودی اقدام می‌کنند و به اسرع وقت به این مشکل رسیده‌گی می‌کنند."

نگرانی از وضعیت امنیتی در بهار آینده در حال صور می‌گیرد که چندی پیش غلام ناصر خاضع والی غور بعد از سفر به مرکز کشور، به مردم غور از اقدامات جدی در برابر مخالفین دولت، در بهار آینده از سوی حکومت وحدت ملی خبر داده است.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG