لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۱

صلیب سرخ بین المللی، فعالیت اش را در غزنی متوقف کرد


اداره صلیب سرخ بین المللی می گوید، مردان مسلح ناشناس کارمندان آنها را از کنار سرک ربوده اند.

دفتر صلیب سرخ بین المللی در افغانستان از طریق ایمیل به خبرگزاری رویترز گفته که آنها با اختطاف کننده گان در تماس اند و برای رهایی کارکنان شان تلاش های را آغاز کرده اند.

این اداره می گوید، فعالیت خود در ولایت غزنی را توقف داده و در مورد چگونکی کار در نقاط نا آرام افغانستان، بحث جریان دارد.

احمد رامین ایاز سخنگوی صلیب سرخ گفت، آنها می دانند کارمندان اختطاف شده همه زنده اند و از وضعیت شان به خانواده های آنها خبر داده شده است. به گفتهء ایاز با مقامات امنیتی غزنی در تماس اند تا کارمندان شان به طور مصون آزاد شوند.

در این میان، قوماندان امنیه ولایت غزنی دیروز در صحبتی با رادیو آزادی گفت، رهبری این ولایت روی تدابیر برای رهایی این پنج کارمند اداره صلیب سرخ بحث می کنند و در صورت لازم عملیات برای جستجوی آنها آغاز خواهد شد.

جنرال امین الله امرخیل افزود که حادثه در ولسوالی واغظ در منطقه چهار ده رخ داده و کارمندان صلیب سرخ بدون آگاهی نیروهای امنیتی به طور خودسرانه به این منطقه رفته بودند:

" این ها دو شب پیش آمدند و به مردم گفته اند که ما آمدیم تا برخی از کاریزها و جوی های منطقه را پاک کاری کنیم. آنها نخست در منطقه چهارده دستگیر شده و بعداً به منطقه رنا خیل که بیست و پنج کیلومتر فاصله دارد، انتقال داده شده اند. مردمانی که باما تماس گرفتند، گفتند که آنها بین خود کدام مشکلات داشتند و قبل از این هم این گروپ ها به ساحات مخالفین رفته بودند. این که بین شان چه مشکل بود، پسانتر معلوم خواهد شد. "

قوماندان امنیه ولایت غزنی در ادامه صحبت خود با رادیو آزادی گفت، شک و تردید دارد تا بگوید که این افراد اختطاف شده اند، زیرا معلومات ضد و نقیضی در مورد مفقودی آنها و انتقال شان در منطقه رناخیل بدست آمده اند:

" رناخیل یک منطقه دور دست و کوهستانی در ولسوالی واغظ به شمار می رود، در آنجا معدنی نیز کشف شده و آنچه در مطبوعات به نشر رسیده این است که چند پیش مخالفین، انجینران پاکستانی را به آنجا برای تحقیق برده بودند. این افراد هم به آنجا انتقال داده شده اند. بناً هر کسی و هر نهاد خارجی که در ولایت غزنی می آیند، در اینجا اداره موجود است، ما هستیم و پولیس است، هر نوع کمک که بخواهند، انجام می دهیم. اما آنها متاسفانه هیچ نوع اطلاع به ما نداده و خود سرانه رفته اند. "

تاکنون هیچ کسی و هیچ گروهء مسئولیت این حادثه را بدوش نگرفته است.

XS
SM
MD
LG