لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۰

در اثر یک انفجار در شهر میمنه 3 تن کشته و 12 تن زخمی شدند


انفجار یاد شده حوالی ساعت 11 بجه ی قبل از ظهر در مقابل نماینده گی عزیزی بانک در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب رخ داد.

سید انور سادات والی فاریاب در صحبت به رادیو آزادی گفت، درین رویداد 15 تن از افراد ملکی کشته و زخمی شدند.

وی گفت:

" متأسفانه که در نزدیکی عزیزی بانک در چهار راهی یک انفجار رخ داد که در یک بایسکل ماین جابه جا کردند سه نفر از افراد ملکی ما شهید شدند و 12 نفر زخمی گردیدند که زخمی ها در شفاخانه ملکی میمنه تحت تداوی قرار دارند."

والی فاریاب همچنان گفت، پس از وقوع این رویداد، مسئولان ملکی و نظامی فاریاب حاضر شدند تا برای مجروحین رویداد خون اهدا کنند.

وی گفت:

"ما هیأت رهبری فاریاب به شمول خودم، قوماندان صاحب امنیه، رئیس صاحب امنیت ملی، رئیس صاحب شورای ولایتی و دیگر دوستان رفتیم از وضعیت مریضان دیدن کردیم و یک مقدار خون برای مجروحین اهدا نمودیم. الحمدالله وضعیت مریضانی که تحت تداوی قرار دارند خوب هستند. یکی دو نفر که زخم شان شدید تر است و امیدوار هستیم که آنها هم صحتمند گردند. اینها فقط افراد ملکی شهروندان را هدف قرار دادند و به افراد نظامی هیچ گونه آسیب نرسیده است."

درین حال یک تن از مجروحین که در شفاخانه ملکی میمنه جهت مداوا انتقال شده است جریان حادثه را به رادیو آزادی چنین بیان داشت:

" محمد جاوید استم، من از همان جا کارت خریدم و از نزدیکی هوتل یک ده متر پیش آمدیم که ناگهان انفجار رخ داد و من هم زخمی شدم و هر کس هر طرف پراکنده شدند. من از ناحیه پا از قمست ران زخمی شدم فضل خدا فعلاً خوب استم. این عمل یک کار بزدلانه و کار دشمنان وطن ما است. ببینید فقط چهار نفر مردم بیچاره و مسلمان را کشتند. ازین کار برای آنها چه فاریده؟ از این کرده بیایند و صلح کنند تا یک امنیت در وطن ما تأمین شود. خواهش من از آنهای که این عمل را انجام می دهند این است دیگر، دست از این کارهای نا جایز و ناروا بکشند."

هر چند مسئولیت انفجار یاد شده را تا کنون کسی بر عهده نگرفته اما سید انور سادات والی فاریاب می گوید، این عمل از سوی طالبان مسلح صورت گرفته است:

" این عمل از طرف طالبان، از طرف تروریستان، از طرف کسانی که آنها قسم خورده اند که به مردم ما و به مسلمانان ضرر برسانند. آنها در اصل هیچ مسلمان نیستند. کی ها بودند آنهایکه شهید شدند؟ چهار نفر افراد غریب و بیچاره ، شهروندانی که رهگذر بودند و یا کارگر بودند و یا در رستورانت کار می کردند، و یا جوانان و محاسن سفیدان بودند که آنها را مورد هدف قراردادند."

انفجار در شهر میمنه در حالی صورت گرفته که امروز امتحان کانکور نیز در پوهنتون فاریاب جریان داشت.

به گفته مقامات فاریاب، انفجار هیچ گونه مشکلی را درجریان امتحان فارغین صنوف 12 به وجود نیاورده و آزمون شاگردان تحت نظر هیئت اعزامی مرکز و استادان پوهنتون فاریاب به حالت عادی جریان دارد.

رحمت الله رها

XS
SM
MD
LG