لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۲

خبر اختطاف سید فضل الله وحیدی به بلندترین مقام حکومت پاکستان رسید


سید فضل الله وحیدی والی پیشین هرات
سید فضل الله وحیدی والی پیشین هرات

سفیر افغانستان در اسلام آباد می گوید، ناپدید شدن والی پیشین هرات در پاکستان تصویر خوبی از نیروهای امنیتی این کشور نشان نمی دهد.

حضرت عمر زاخیلوال در صحبت تلیفونی شام روز شنبه به رادیو آزادی گفت که پیام اختطاف شدن سید فضل الله وحیدی را به بلندترین سطح حکومت پاکستان از جمله نوازشریف صدراعظم این کشور رسانده است.

آقای زاخیلوال در ادامه گفت، خواهان اقدامات جدی از سوی مقامات پاکستانی شده و همچنین مراتب نگرانی عمیق خود را درین مورد با آن ها شریک ساخته است:

" گفتیم یک شخص شناخته شده از افغانستان که با ویزه به شکل قانونی به اسلام آباد پایتخت پاکستان می آید، گم شدنش از داخل شهر به خود حکومت و سکتور امنیتی پاکستان خوب معلوم نمی شود. "

فضل الله وحیدی، والی پیشین هرات و کنر روز جمعه در اسلام‌ آباد پایتخت پاکستان از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شد.

آژانس خبری سینهوا به نقل از برخی منابع پولیس پاکستان و سفارت افغانستان در اسلام آباد نوشته که این مقام پیشین حکومت افغانستان با خانواده ‌اش برای دریافت ویزه بریتانیا به اسلام‌ آباد رفته بود.

هنوز هیچ کسی مسئولیت اختطاف آقای وحیدی به عهده نگرفته و آقای زاخیلوال می گوید انگیزه اش هم هنوز روشن نیست.

پولیس پاکستان گفته که تحقیق در مورد قضیۀ ناپدید شدن آقای وحیدی روان است.

قمر سخنگوی پولیس پاکستان به رادیو مشال گفته که عملیات به هدف جستجوی آقای وحیدی در نقاط مختلف شهر اسلام آباد آغاز شده است:

" او در کوچه هژدهم اف ۷۲ از چند روز به این طرف اقامت داشت. برای ما افسر پروتوکولی او گفت که چند نفر در موتر آمدند و وی را با خود شان بردند تاکنون از وی احوالی نداریم که او را به کجا بردند و کی برده است؟ "

آقای زاخیلوال می گوید، هیچ کس نمی تواند اطمینان بدهد ولی باید در مورد آزادی آقای وحیدی امیدوار بود:

" این توقع را دارم که در بیست و چهار ساعت آینده وحیدی صاحب از چنگ کسانی که او را ربوده اند، رها شود و تا بتواند دوباره به فامیل خود برگردد. ولی گفتم، به اطمینان هیچ چیزی را هیچ کسی گفته نمی تواند. "

XS
SM
MD
LG