لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۴

مریم قصد خود کشی کرد، اما طفلش از بین رفت و خودش زنده ماند


یک زن جوان در هرات خود و طفل یک نیم ساله خود را از یک ساختمان چهار طبقه به زمین پرتاب کرده است.

این زن که بیست و یک سال عمر دارد به شکل معجزه آسای جان به سلامت برد ولی طفل یک نیم ساله و طفل که شش ماهه در بطن خود داشت جان داده اند.

تاکنون انگیزه این حادثه روشن نشده است ولی مسئولان محلی دلایل این رویداد را ضد و نقیض گزارش می دهند.

مریم زن بیست و یک ساله هراتی است که تلاش هایش برای پایان دادن به زنده گی اش نتیجه نداد، ولی آمنه طفل یک و نیم ساله او به محض فرود آمدن به زمین جان داد.

او حالا در یکی از اطاق های بخش جراحی عصبی شفاخانه حوزه وی تحت تداوی داکتران قرار دارد.

مریم زمانی اقدام به خودکشی کرد که طفل شش ماهه را در بطن خود داشت اما وقتی مریم به شفاخانه انتقال داده شد طفل که در بطن خود پرورش داده بود، سقط شد.

داکتران در شفاخانه حوزه وی هرات می گویند، تحقیقات ابتدایی نشان می دهد که این قضیه بخاطر خشونت های خانواده گی رخ داده باشد.

ملکه پیغام یکی از مسئولان شفاخانه حوزه وی هرات می گوید، به دنبال این قضیه مریم از دستان و پا ها فلج شده و این رویداد مشکلات عصبی اش را افزایش داده است.

داکتران می گویند، مریم در اظهارات ابتدایی خود گفته است بخاطر خشونت های خانواده گی دست به این اقدام زده است.

اما حالا مریم حرف های دیگری را به زبان می آورد. او می گوید که هیچگونه مشکلات را با شوهرش نداشته است و این رویداد ناشی از مریضی های عصبی او می باشد.

آن گونه که این زن جوان هراتی می گوید، در دوران حاملگی بیشتر به مریضی های عصبی مبتلا می شد.

داکتران شفاخانه می گویند، امکان آن می رود که فشارهای خانواده گی و تحقیقات نهادهای مسئول سبب شده باشد تا مریم از اظهارات نخست خود در این مورد خودداری کرده باشد.

مریم که حالا در وضعیت نامناسب به سر میبرد حدود پنج سال قبل زمانی که پانزده سال بیشتر نداشت به نکاح یک جوان تقریباً بیست ساله در آمده بود.

او می گوید، در پی این حادثه شوهرش از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است ولی عبدالرؤف احمدی سخنگوی قوماندانی امنیه هرات نسبت به این قضیه ابراز بی اطلاعی می کند.

خشونت علیه زنان یکی از نگرانی های بزرگ در این ولایت است.

شماری از زنان هراتی و ولایات اطراف آن بخاطر آنچه خشونت های خانواده گی خوانده می شود دست به خود سوزی می زنند ولی مریم از محدود زنانی هراتی است که گفته می شود به خاطر مشکلات خانواده گی خود و طفل یک نیم ساله اش را از یک ساختمان چهار طبقه یی به زمین پرتاب کرده است.

گزارش: شاه پور صابر، هرات

XS
SM
MD
LG