لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۶

مظاهره کننده گان: کندز به جزیره وحشت تبدیل شده است


صدها تن از باشنده‌گان ولایت کندز به روز شنبه بخاطر نا امنی‌های موجود در این ولایت دست به مظاهره مسالمت آمیز زدند و این مظاهره کننده‌گان شعارهای "رهبران حکومت چشم و گوش دارید؟ کندز از شدت نا امنی و نگرانی به جزیره وحشت تبدیل شده است." را سر می دادند.

مظاهره کننده‌گان به حکومت مرکزی مدت ده روز مهلت دادند تا به وضعیت کنونی کندز توجه کنند.

آنها می‌گویند در صورت عدم توجه به خواسته‌های شان، در برابر حکومت دست به قیام خواهند زد.

عبدالغفور هوتک یک تن از فعالان مدنی ولایت کندز به نماینده‌گی از این مظاهره کننده‌گان در صحبت با رادیو آزادی چنین گفت:

" دیگر مردم کندز از این تعهدات و وعدهای بی بنیاد مسئولان حکومت وحدت ملی خسته شده اند و بالای شان باور ندارند و حوصله مردم به پایان رسیده است و مردم ما امنیت می‌خواهند و ما امروز به حکومت ده روز وقت تعیین کردیم تا به وضعیت جاری کندز توجه کنند و اگر به خواست ما مردم رسیده‌گی نشود ما خود دست به کار می‌شویم و قیام می‌کنیم از مردم خود دفاع می‌کنیم و هم حق و حقوق خود را از دولت می‌گیریم."

هوتک افزود، در حال حاضر اشخاص ثروتمند خانواده‌های خود را از این ولایت انتقال می‌دهند، بخاطریکه در چهار اطراف شهر کندز طالبان مسلح حضور دارد و مرکز کندز در حالت محاصره قرار دارد، اما دولت در این مورد خاموشی اختیار کرده است.

در عین حال، نورالدین صافی یک تن دیگر از فعالان مدنی این ولایت در صحبت با رادیو آزادی گفت مظاهره امروز نمایانگر به ستوه آمدن مردم از نا امنی‌ها است.

وی افزود، اگر حکومت به خواسته های شان توجه نکند دست به تظاهرات بزرگتری زده و شاهراه ولایت‌ های زون شمال ‌شرق را به روی ترافیک مسدود خواهند کرد.

وی گفت:

" مردم کندز امروز تصمیم گرفتند که به مسئولان حکومت وحدت ملی و مسئولان محلی هُشدار بدهند که به وضعیت امنیتی این ولایت توجه جدی نمایند و مردم صلح و امنیت می‌خواهند و اگر به این خواسته های ما مردم توجه نشود ما در برابر این نظام فعلی ایستاد می‌شویم، به خاطری‌ که دیگر صبر و حوصله مردم ختم شده است، و دولت باید به امنیت کندز توجه جدی نماید و مردم را از شر طالبان تروریست نجات بدهد."

قابل ذکر است که قبل از این نیز شماری از اعضای شورای ولایتی کندز و فعالان مدنی این ولایت در خصوص وضعیت کنونی کندز ابراز نگرانی کرده بودند.

گزارش: اجمل آرین، کندز

XS
SM
MD
LG