لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۵

رئیس اجرائیه، تجار هندی را برای سرمایه گذاری در افغانستان تشویق کرد


کنفرانس ارتباطات منطقوی به ابتکار اتاق های تجارت هند و افغانستان راه اندازی شده و در این کنفرانس از جانب افغانستان تاجران افغانی که رئیس اجرائیه را در سفرش به هند همرایی می کردند، تاجران افغان مقیم هند و همچنان وزیر تجارت و صنایع و رئیس اداره سرمایه گذاری افغانستان، اشتراک کرده بودند.

مجب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان دیروز در صحبتی با رادیو آزادی از دهلی جدید پایتخت هند گفت، عبدالله عبدالله تاجران هندی را تشویق کرد که در بخش های مختلف، سرمایه گذاری کنند:

" رئیس اجرائیه صحبتی داشت، در مورد زمینه های سرمایه گذاری در افغانستان و روابط نیک که بین هند و افغانستان وجود دارد، او سرمایه گذاران هندی را تشویق کرد که در عرصه های اقتصادی، انرژی و تولیدات، سرمایه گذاری کنند و هم در بخشی استفاده از بندر چابهار که افغانستان را از طریق خط آهن از این بندر با هندوستان وصل می کند، سخنرانی مفصلی داشت. "

هند در ماه می سال ۲۰۱۵ میلادی قرارداد استفاده و سرمایه گذاری در بندر چابهار را با ایران عقد کرد. اما جهت استفاده از این بندر که در کنار بحر هند موقعیت دارد، تاکنون کاری جدی صورت نگرفته است.

به گفتهء مجب الرحمن رحیمی، پس از سفر رئیس اجرائیه افغانستان به هند، مقامات هندی تصمیم گرفتند تا به سطح وزرا با جانب ایرانی روی فعال ساختن و سرمایه گذاری در این بندر، بحث کنند.

در اجلاس ارتباطات منطقوی با تاجران و شماری از نماینده گان شرکت های هندی،در ارتباط به مشکلات تجارتی بین هند و افغانستان و چگونگی دریافت راه حل آنها، نیز گفتگو صورت گرفت.

گفته می شود، پاکستان سد راه تجارت بین افغانستان و هندوستان است. روی همین دلیل در نشست ارتباطات منطقوی فیصله گردید که سرمایه گذاری بالای بندر چابهار ایران باید هر چه زود تر آغاز شود تا این سه کشور افغانستان ایران و هند روابط تجارتی شان را گسترش و توسعه دهند.

عبدالله عبدالله بعد از کنفرانس ارتباطات منطقوی با مالکان شرکت ها و تاجرانی دیدار داشت که به سرمایه گذاری و تجارت با افغانستان، علاقه دارند.

مجب الرحمن رحیمی سخنگوی داکتر عبدالله در ادامه صحبت خود با رادیو آزادی گفت، که رئیس اجرائیه به سرمایه گذاران هندی وعده داد که افغانستان برای سرمایه گذاری شان، سهولت های زیادی فراهم می کند.

XS
SM
MD
LG