لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۲

وزیر داخلهء جرمنی به افغانستان سفر کرد


توماس دیمزیر(Thomas de Maiziere) وزیر داخلهء جرمنی
توماس دیمزیر(Thomas de Maiziere) وزیر داخلهء جرمنی

توماس دیمزیر(Thomas de Maiziere) وزیر داخلهء جرمنی به افغانستان سفر کرده است تا با مقامات افغان دیدار کند.

گفته می شود، توماس دیمزیر در مورد افزایش تعدادی از افغان های که اخیراً به جرمنی رفته اند وآنهایی که تقاضای پناهنده گی آنها پذیرفته نشده است، با مقامات افغان صحبت خواهد کرد.

به نوشتهء آژانس خبری دی. پی. ای جرمنی در حالیکهدر سال 2014 میلادی تعداد افغان های که در جرمنی تقاضای پناهنده گی کرده بودند 9700تن بود،در سال 2015 میلاد ی حدود 150 هزار افغان به جرمنی رفته اند که تقاضای پناهنده گی تعدادی از آنها رد شده است. در سال 2015میلادی تعداد پناهجویان افغان در جرمنی بعدسوریه در ردیف دوم قرار داشت.

توماس دیمزیر (Thomas de Maiziere) وزیر داخلهء جرمنی در ماه اکتوبر سال گذشتهء میلادی با ابراز اینکه موج پناهجویان از افغانستان قابل پذیرش نبوده و با تاکید روی تامین ثبات در افغانستان گفته بود، با افغانستان مساعدت های زیاد صورت گرفته است و اوضاع امنیتی در همهء ولایت نامساعد نیست، بناً می توان انتظار داشت که افغان ها در خانه خودشان باقی بمانند.

افغان های که در آلمان تقاضای پناهنده گی آنها رد شده است، در حالت انتظار یک سرنوشت نامعلوم بسر می برند و چنین به نظر می رسد که مسافرت اخیر وزیر داخلهء آلمان به افغانستان و گفتگوهای وی با مقامات افغان روی سرنوشت آنها بی تاثیر نباشد.

جرمنی یک کمپاینآگاهی عامه را در افغانستان آغاز کرده است، افراد خواهان پناهنده گی را تشویق می کند تا در کشور خودشان باقی بمانند.

حکومت جرمنی گفته است، پلان دارد درخواست های پناهنده گی برای افغان ها را کاهش داده، افغان ها را دوباره به کشور شان بفرستد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:16 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG