لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۵

تعهدات والی فاریاب مبنی بر مبارزه علیه فساد و زورگویی ها


سید انور سادات والی فاریاب
سید انور سادات والی فاریاب

با وجود آنکه درین اواخر نبود امنیت و آرامش به نگرانی عمده مردم ولایت فاریاب مبدل شده، اما سید انور سادات والی فاریاب در جریان سخنرانی اش گفته است، ناامنی و فساد اداری که یگانه عامل اصلی عدم تطبیق برنامه های عمرانی و آسایش مردم شده است، به کمک مردم و حکومت مرکزی بر طرف خواهد کرد و در این راه از هیچ فرد، باند و گروپی ترس و هراس نداشته و به هیچ وجه نمی گذارد منافع ملی، امنیت و آبادی فاریاب قربانی برخورد های سلیقه ای و باند های مافیایی شود.

سید انور سادات والی فاریاب که در جمع استادان، روشنفکران و بزرگان سخن می گفت، ضمن انتقاد از عملکرد برخی از افراد و اشخاص معلوم الحال در این ولایت اظهار داشت که رهبری ولایت تلاش می کند تا صلح و امنیت، رفاه و آسایش را برای باشنده گان فاریاب تأمین و زمینه سازی کند اما شماری ازین افراد آگاهانه و نا آگاهانه مانع تطبیق برنامه های اصلاحی می شوند.

وی گفت:

" ما سعی می کنیم که شما مردم عزتمند فاریاب اعم از خواهران و برادران در فضای آرام و امنیت به تحصیلات خود و به زنده گی خود ادامه دهید، از تشویش و ترس و هراسی که فعلاً در محیط فاریاب حاکم است رهایی پیدا بکنید. متأسفانه ما را به کار کردن نمی مانند. بگذارید که ما کارهای خود را انجام دهیم."

اختطاف، ترور، سرقت های مسلحانه و فعالیت های مافیایی در سطح فاریاب درین اواخر از جمله پدیده های است که باشنده گان فاریاب را سخت نگران ساخته است.

والی فاریاب با اشاره به این آفت های اجتماعی می گوید، رهبری ولایت اقدامات جدی را در قسمت کشف و شناسایی باند های اختطاف گر روی دست گرفته که منجر به بازداشت شماری از افراد فساد پیشه درین ولایت شده است.

وی گفت:

" اولاد مردم را اختطاف می کنند، به دزدی به قاچاقبری و یغما گری دست می زنند و آنها هر اعمالی را که انجام می دهند زیر نظر ما است. نیروهای کشفی و امنیتی ما بالای شان کار می کنند. یک تعداد شان دستگیر شده و چهره های یک تعداد دیگر آنها را عنقریب افشا خواهیم ساخت."

والی فاریاب همچنان یک بار دیگر به حضور حاضرین در جلسۀ یاد شده تعهد نمود که با هیچ یکی از گروه های مافیایی، دزد و یا اختطافگر، معاملۀ نخواهد کرد. بلکه او در برابر آنها مبارزۀ جدی خویش را تا زمان ماموریتش به عنوان والی فاریاب بی هیچ ترس و هراس، ادامه خواهد داد.

وی افزود:

" هیچ گاه معاملۀ نمی کنم با هیچ دزد، با هیچ قاچاقبر و با هیچ مافیا. من شاید یک ماه، شش ماه و یا یک سال به صفت والی تان، به صفت برادر و خدمتگار تان باقی بمانم. شما در جریان هستید که من در راستای فساد اداری و غیره مبارزۀ بسیار جدی و قاطع انجام میدهم و هرگز نمی گذارم که حق کسی را کسی بخورد."

آقای سادات والی فاریاب، در ختم سخنانش از یک سلسله برنامه های کاری در راستای بازسازی ها تأمین امنیت، بر چیدن فساد و حکومت داری خوب نیز یاد آور شده افزود:

" ما کار هایی را به خاطر تأمین امنیت، انکشاف و بازسازی ها و به خاطرحکومت داری خوب روی دست داریم و گاه گاهی هم در تطبیق این برنامه ها با یک مقاومت نیز رو به رو هستیم. لاکن تا یک روزهم والی شما باشم، از برنامه های انکشافی و اقتصادی حمایت نموده و درین راستا صادقانه عمل خواهم کرد."

با این حال اهالی و باشنده گان فاریاب می گویند، از تقرری سید انور سادات به صفت والی درین ولایت مدت کمی سپری شده و از یک سلسله اقدامات عملی و اصلاحی وی استقبال می نمایند. اما به گفته مردم بقیه کارهای عملی آقای سادات در عرصه های مختلف را گذشت زمان ثابت خواهد کرد.

گزارش: رحمت الله رها

XS
SM
MD
LG