لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۶

باشنده های کابل: حکومت هرچه زودتر مشکل بی برقی را برطرف سازد


از قطع شدن لین برق وارداتی ازبکستان به کابل چهار روز میگذرد و مشکل بی برقی باشنده های شهر کابل را با مشکلات زیادی مواجه ساخته است.

باشنده های شهر کابل روز یکشنبه در صحبت با رادیو آزادی از حکومت خواستند تا هرچه زودتر مشکلات بی برقی را در این شهر حل کند:

" مشکلات برق زیاد است تلیفون های ما خاموش است برق نیست که چارچ کنیم همه مردم با مشکلات مختلف از خاطر نبود برق مواجه هستند از حکومت خواهش میکنیم که هرچه زودتر این مشکل را حل کند. "

"حکومت باید بزودترین فرصت مشکل بی برقی را رفع کند طوری که خودم دیدم مشکل زیاد جدی نیست میتواند یک روز تا شام حل شود. "

چهار روز پیش مشکل نبود برق پس از آن در کابل بوجود آمد که در جریان درگیری میان طالبان مسلح و نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی دند غوری بغلان یک پایه برق صدمه دید.

با آنکه نیروهای امنیتی افغان مسئولیت تخریب پایه برق را به دوش طالبان می‌اندازند اما طالبان در یک اعلامیه، این ادعا را رد کرده و گفته اند که پایه توسط نیروهای امنیتی تخریب شده است.

در این حال ریاست برشنا شرکت می گویند تا زمانیکه امنیت در منطقه شهاب الدین ولسوالی دندغوری ولایت بغلان تامین نشود نمیتوانند لین برق را دوباره وصل کنند.

وحیدالله توحیدی سخنگوی این ریاست به رادیو آزادی گفت: " متاسفانه تا کنون برای ما احوال نداده اند هر بار که کارمند های ما برای شان مراجعه می کنند آنان می گویند که منتظر باشید تا کنون ساحه به ما تسلیم داده نشده است زمانکه ساحه به ما تسلیم داده شود در مدت هشت ساعت آن را ترمیم خواهیم کرد. "

مسئولان امنیتی تاکید دارند که برای پاکسازی منطقه شهاب الدین ولسوالی دند غوری از حضور طالبان مسلح تلاشها جریان دارد.

اینکه نیروهای امینتی برای تامین امنیت پایه های تخریب شده در منطقه شهاب الدین دند غوری تا کنون چی کار های را انجام داده اند صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله در مورد میگوید: " امروز هم ما عملیات داریم و کوشش می کنیم تا زمینه ترمیم پایه فراهم شود اینکه چقدر زمانگیر خواهد شد چیزی گفته نمیتوانم اما همه تمرکز ما روی ترمیم پایه است. "

این بار نخست نیست که باشنده های شهر کابل با مشکلات بی برقی دست و گریبان هستند بلکه سال گذشته نیز در نتیجه برفباری های سنگین در سالنگ، چندین پایه انتقال برق وارداتی به کابل تخریب شده بود که در نتیجه پایتخت چندین هفته با مشکل جدی بی برقی روبرو بود.

کمبود و پرچاوی برق درافغانستان به ویژه در شهر کابل یکی از مشکلات جدی می باشد که هنوز نیز به آن بگونه درست و اساسی رسیدگی صورت نگرفته است.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG