لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۹

خلیل: در نشست ۴ جانبه روی نقشه راه برای صلح در افغانستان بحث میشود


قاضی خلیل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان
قاضی خلیل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان

وزارت خارجه پاکستان اعلان کرده است که مقامات افغان، پاکستانی، امریکایی و چینایی ماهء آینده در اسلام آباد دیدار نموده و روی این موضوع صحبت می کنند که مذاکرات متوقف شده میان حکومت افغانستان و طالبان چگونه آغاز شود.

بر اساس گزارش آژانس خبری اسوشیتدپرس قاضی خلیل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته است، قرار است نماینده گان چهار کشور دراین جلسه که در ششم ماه فبروری دایر می شود به تلاش هایشان برای ایجاد نقشه راه برای صلح در افغانستان جنگ زده ادامه دهند.

این سومین جلسه چهار جانبه است و دو جلسه قبلی آن در اسلام آباد و کابل دایر شده بود.

مقامات گفته اند به نماینده گان طالبان زمانی فرصت شرکت در این جلسات داده خواهد شد که چهار جانب روی تمام طرح ها به توافق برسند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته است، صدراعظم نواز شریف در راستای همین تلاش ها به زودی راهی قطر می شود.

وی جزئیات بیشتر در مورد سفر صدراعظم شریف ارایه نکرد ولی چنان به نظر می رسد که آقای شریف می خواهد در مورد صلح با نماینده گان طالبان در قطر صحبت کند.

طالبان یک دفتر غیر رسمی در قطر دارند. این گروه اخیراً گفته است که دفتر قطر یگانه مرجع با صلاحیت است که به نماینده گی از طالبان صحبت می کند.

دور اول مذاکرات مستقیم حکومت افغانستان و طالبان در آغاز ماه جولای سال گذشته در شهر مری پاکستان دایر شده بود، قرار بود دور دوم آن در ختم همان ماه دایر شود ولی نشر خبر مرگ ملا عمر این پروسه را با بنبست مواجه ساخت.

XS
SM
MD
LG