لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۶

آیا "میسی" می داند که یک کودک افغان، علاقمند اوست؟


مرتضی پنج ساله باشندهء ولسوالی جاغوری ولایت غزنی
مرتضی پنج ساله باشندهء ولسوالی جاغوری ولایت غزنی

امروز در قریه های افغانستان نیز علاقمندان لیونل میسی ورزشکار مشهور فوتبال جهان را می توان یافت که آوازهء علاقمندی آنها حتی به گوش خود میسی هم رسیده است.

در یک عکس که اخیراً از مرتضی پنج سالهء باشندهء ولسوالی جاغوری ولایت غزنی نشر شد، در برابر یک خانه گلین دست مرتضی را برادرانش محکم گرفته اند و در حالیکه برادران وی می خندند، پشت مرتضی بسوی کمره است و روی یک خریطهء پلاستیکی نوشته شده است:
"میسی!"

این عکس مرتضی را اکنون خود لیونل میسی هم در صفحهء تویترش نشر کرده است. زمانیکه به مرتضی گفته شد که عکس اورا شخص میسی با دیگران شریک ساخته است، مرتضی به رادیو آزادی گفت که به میسی علاقه دارد و کسی اورا نزد او ببرد.

به نظر می رسد در سرتاسر دنیا ملیون های کودک به لیونل میسی علاقه داشته و پیراهن میسی را پوشیده باشند، اما مرتضی افغان کسی است که پیراهن میسی را ندارد که بپوشد و از شدت غربت با پوشیدن خریطهء پلاستیکی علاقمندی اش را با این ورزشکار مشهور و ثروتمند جهان ابراز کرده است و در حالیکه عواید سالانهء لیونل میسی در سال 2014 میلادی 65 ملیون دالر بود، مرتضی پنج ساله حتی توپ فوتبال هم ندارد.

لیونل میسی کپتان تیم ملی ارجنتاین است و در تیم بارسلونای اسپانیا بازی می کند. میسی درسال 2009 میلادی زمانیکه 21 سالگی داشت برای نخستین بار توپ طلایی را بدست آورد و بعد هم در سالهای 2010، 2011، 2012 و 2015 میلادی این جایزه را حایز شده است که برای بهترین بازیکن فوتبال جهان داده می شود.

لیونل میسی در سال 2007 میلادی یک موسسهء خیریه را برای اطفال تاسیس کرد و در سال 2010 میلادی به حیث سفیر ادارهء یونسف سازمان ملل متحد انتخاب شد.

عارف پدر مرتضی از لیونل میسی این بازیکن ثروتمند فوتبال جهان می خواهد که در ولسوالی جاغوری استدیوم فوتبال بسازد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:49 0:00
لینک مستقیم
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:02 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG