لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۶

نورالحق علومی: ما در یک جنگ اعلان ناشده قرار داریم


نورالحق علومی وزیر داخله افغانستان
نورالحق علومی وزیر داخله افغانستان

وزارت داخله افغانستان به این نظر است که با بلند بردن ظرفیت مسلکی نیروهای امنیتی از یک سو نتیجه عملیات در مقابل مخالفین مسلح دولت بهتر می شود و از سوی دیگر از تلفات زیاد جلوگیری می گردد.

نورالحق علومی وزیر داخله افغانستان می گوید، هم اکنون نیروهای امنیتی افغان در یک جنگ نا اعلان شده بیگانه گان درگیر هستند و تلاش ها جریان دارد که تا با بلند بردن ظرفیت های نیروهای امنیتی از حملات مخالفین جلوگیری صورت گیرد.

آقای علومی این اظهارات را به روز چهارشنبه در مرکز عالی تعلیمی کابل در مراسم فراغت افسران بیان کرد.

وی گفت:

" جنگ اعلان ناشده جنگی که از بیرون در اینجا نشأت کرده و حمایه می شود در مقابل اش قرار داریم نیروهای جنایتکار القاعده و داعش و در اطراف ما نیرو های دیگر هم است زیر نام ازبکستانی، تاجکستانی و ایغور آمده اند و خواسته اند در داخل افغانستان مراکز ایجاد کنند، این افتخار است به فرزندان مردم افغانستان خود را سپر ساخته که پایگاه نیروهای تروریستی و دهشت افگن از بین برود."

وزیر داخله می گوید، مردم افغانستان از هر جهت خواستار امنیت هستند و وظیفه پولیس ملی است که مردم را از این نعمت بهره مند بسازد.

در این روز از برنامه آموزشی مرکز عالی تعلیمات پولیس سند فراغت ۳۲۷ افسر توزیع گردید.

به اساس معلومات این وزارت در مرکز عالی تعلیمات پولیس، افسران لیسانسه شش ماه آموزش مسلکی می بینند و با بلند بردن ظرفیت های شان به آنان رتبه جدید داده می شود.

فایق بخشی به نماینده گی از افسران فارغ شده تعهد کرد که از مواد این پروگرام آموزشی بشکل درست استفاده کرده و با صداقت به مردم خدمت خواهند کرد.

وی گفت:

"با مضامین فوق الذکر ما می توانیم بشکل بهتر و موثرتر آن در قطعات وزارت داخله افغانستان مصدر خدمت شویم و اطمینان می دهیم که از این آموخته ها در تامین حاکمیت قانون، عدالت و تامین نظم عامه و خدمت صادقانه به ملت عزیز خویش دریغ نورزیم."

مرکز تعلیمات عالی وزارت داخله افغانستان در سال ۱۳۸۹ ایجاد شده و تا حال از دوره سیزدهم آن تقریبا ۷۰۰۰ افسر پولیس فارغ شده اند.

این در حالیست که مردم افغانستان تا حد زیاد از ظرفیت پائین نیروهای امنیتی شاکی هستند.

آنان می گویند که در بعضی حالات پائین بودن ظرفیت های پولیس خود مشکل ایجاد می کند. اما وزارت داخله افغانستان می گوید، برای بلند بردن ظرفیت های پولیس برنامه های گوناگون را روی دست دارد.

گزارش: ذکیه حکیمی

XS
SM
MD
LG