لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۸

"پاکستان در برابر شبکه های تندرو در خاکش اقدام جدی کند"


رئیس جمهور امریکا می گوید که به دنبال کشتار اخیر محصلان در پاکستان، این کشور نیاز دارد تا در سرکوب شبکه های مسلح تندروکه در خاک آن کشور فعالیت دارند، جدیت نشان بدهد.

بارک اوباما در مصاحبه با خبرگزاری پرس ترست آف اندیا که امروز نشر شد از اقدامات شدید اخیر نیرو های امنیتی پاکستان ستایش کرد، اما گفت که در زمینه محو گروه های تندرو اسلامی باید کار های بیشتر انجام شوند.

اوباما به این آژانس در واشنگتن گفته است: " پاکستان فرصت دارد تا نشان بدهد که در زمینه سلب مشروعیت، سرکوب و از بین بردن شبکه های تروریستی جدی است."

در حمله بر پوهنتون باچا خان به روز چهارشنبه هفته گذشته در چهارسدۀ ایالت خیبر پشتونخوا پاکستان ۲۱ تن کشته شدند.

سخنگوی اردوی پاکستان ادعا کرده است که این حمله از افغانستان کنترول می شد.

عاصم بجوا به روز شنبه در یک نشست خبری گفت که به مهاجمان از افغانستان رهنمایی می شد اما وی این حمله را کار حکومت افغانستان نه دانسته است.

بیشتر از یک سال پیش در حمله بر یک مکتب نظامی در پشاور بیش از ۱۵۰ تن کشته شدند.

عملیات نظامی در مناطق قبایلی پاکستان به دنبال حمله بر این مکتب شدت کسب کرد اما مقام های هندی می گویند که پاکستان از فعالیت تندروان مسلح در مناطق سرحدی چشم پوشی کرده است.

تندروان مسلح که به گفته مقامات در مناطق قبایلی پاکستان پناه گاه های امن دارند در گذشته در برخی از حملات در افغانستان دخیل دانسته شده اند.

رئیس جمهور بارک اوباما در مصاحبه به آژانس پرس ترست آف اندیا گفته است که وارد کردن فشار بر تندروان مسلح پالیسی درست است اما به گفته وی برای پاکستان لازم است و می تواند که دیگر اقدامات موثر را روی دست بگیرد.

آقای اوباما در این مصاحبه همچنان گفته است، پس از حمله بر مکتب نظامی در پشاور دیده ایم که پاکستان بر ضد گروه های مسلح زیادی اقدام می کند اما به گفته رئیس جمهور امریکا هنوز هم شاهد ادامه تروریزم در داخل پاکستان هستیم، مانند حمله اخیر بر پوهنتون در چهار سده.

XS
SM
MD
LG