لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۱

جان کری از وضع تعزیرات جدید امریکا بر ایران حمایت کرد


جان کری وزیر امور خارجه امریکا
جان کری وزیر امور خارجه امریکا

واشنگتن روز یکشنبه وضع تعزیرات جدید بر ایران را در ارتباط به راکت های بالستیک اعلان کرد.

این تعزیرات مدت کوتاه پس از رفع تحریم های اقتصادی بین المللی در رابطه با فعالیت اتمی تهران، فوراً بر این کشور وضع شده اند.

جان کری وزیر امور خارجه امریکا که دیروز در حاشیه گردهمایی رهبران سیاسی، تجارتی و ملیاردران در شهر داوس، صحبت می کرد گفت: " ما این را واضع و روشن ساختیم که زمانی ما از تعزیرات استفاده می کنیم که فکر کنیم این تعزیرات در مقابله با قانون شکنی، چالش قراردادن فیصله های شورای امنیت سازمان ملل متحد و تهدید علیه ایالات متحده امریکا مناسب اند. بناً ما در عقب این تعزیرات ایستاده ایم. "

وزیر امور خارجه ایران که همچنان یکی از اشتراک کننده گان این اجلاس در شهر داوس سویس است، تصمیم امریکا در ارتباط به وضع تعزیرات روی برنامه راکتی تهران را انتقاد کرد.

محمد جواد ظریف روز چهارشنبه در سخنرانی اش خطاب به بانکداران و چهره های ارشد تجاری در اجلاس داوس گفت: " این موضوع را خیلی عجیب یافتم که ایالات متحدهء امریکا روی برنامه راکتی ایران ابراز نگرانی کرده است. "

به گفتهء وزیر امور خارجه ایران این یک برنامه دفاعی است و ایران از هیچگونه قانون فعلی بین المللی، تخطی نکرده است.

وزارت خزانهء امریکا روز یکشنبه گفت، واشگتن در ارتباط به برنامه راکت های بالستیک بر پنج تبعه ایرانی و یک شبکه از شرکت های این کشور وضع کرده که در امارات متحده عربی و چین مستقر اند.

XS
SM
MD
LG