لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۴

امریکا: افغانستان و پاکستان از پروسهء قابل اعتبار صلح حمایت کنند


جو بایدن معاون رییس جمهور و جان کری وزیر خارجهء ایالات متحدهء امریکا
جو بایدن معاون رییس جمهور و جان کری وزیر خارجهء ایالات متحدهء امریکا

ایالات متحده امریکا از رهبران افغانستان و پاکستان خواست که از یک پروسه قابل اعتبار صلح با طالبان حمایت کنند.

به اساس گزارش اسوشیتد پرس، این خواست را جو بایدن معاون رییس جمهور امریکا و جان کری وزیر خارجه ایالات متحده درحاشیه مجمع بین المللی اقتصاد درسویس از محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان و نواز شریف صدراعظم پاکستان مطرح کردند.

قصر سفید می گوید که بایدن و کری بار دیگر حمایت واشنگتن را در زمینه بهبود روابط میان کابل و اسلام آبادابراز کردندو به خاطر وقوع حملات اخیر تروریستی در افغانستان و پاکستان تسلیت گفتند.

نشست سه جانبه میان افغانستان ، پاکستان و امریکا به روز پنجشنبه در شهر داووس سویس برگزار شد.

آقای کری در صفحهء تویترش از راه اندازی این اجلاس ستایش کرده و نوشته است که روند مصالحه به رهبری افغانستان مهم است .

ثریا دلیل سفیر افغانستان در سویس قبل از برگزاری نشست سه جانبهء افغانستان، پاکستان و امریکا به رادیوآزادی گفت که این اجلاس به سلسلهء تلاش ها در راستای تحکیم صلح و تقویت روند صلح در افغانستان دایر می شود.

این در حالیست که تا حال دو دَور نشست چهارجانبه میان نماینده های افغانستان، پاکستان، امریکا و چین در اسلام آباد و کابل برگزار شده است .

در این نشست ها در مورد ترسیم نقشه راه برای آغاز گفت و گو های صلح میان حکومت افغانستان و طالبان مسلح بحث های گسترده صورت گرفته است.

قرار است دَور سوم این اجلاس چهار جانبه به تاریخ 17 ماه دلو در اسلام آباد برگزار شود .

حکومت افغانستان و تحلیلگران ابراز امیدواری کرده اند که این بار پاکستان در روند صلح افغانستان به طور صادقانه همکاری کند و تلاش های جاری منجر به توقف خشونت ها و برقراری صلح در این کشور شوند.

XS
SM
MD
LG