لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۰

مقامات امنیتی هلمند میگویند، به تهدید طالبان جواب دندان شکن میدهند


گرشک، سنگین و مارجه سه ولسوالی ولایت هلمند می باشند که از یک زمان طولانی به اینطرف بین طالبان و قوای حکومت در آنها جنگ جریان دارد.

جنگهای اخیر در این مناطق که در نزدیکی مرکز ولایت هلمند شهر لشکرگاه قرار دارند، نگرانی ها را زیاد کرده بود و دیروز بار دیگر طالبان تهدید کردند که برای تصرف این ولسوالی ها آماده گی کامل گرفته اند.

قوماندان پولیس زون ۵۰۵ عصمت الله دولت زی به رادیو آزادی گفت از پایتخت کشور کابل قوای کمکی به آنها رسیده است: " تهدیدهای طالبان را بدون شک ماهم حس می کنیم، اما در برابر این تهدیدها ما هم تدابیر خود را گرفته ایم. ما پلان یک عملیات خاص را طرح کرده ایم قوای کمکی که هم پروسنل بشری و هم وسایل تخنیکی و تجهیزات جنگی شامل آن می باشد به ما رسیده است. خطوط امنیتی و دفاعی ما قوی می باشند و آماده هستند که به دشمن جواب دندان شکن بدهند. "

مقامات می گویند یکی از موانع در راه عملیات و پلانهای جنگی آنها اینست که طالبان از خانه های مردم و موسسات عام المنفعه به اهداف جنگی کار می گیرند. به گفته آقای دولتزی طالبان از مردم عام بحیث سنگر استفاده می کنند.

از سوی دیگر یک تعداد افرادی که از مناطق نا امن هلمند به مرکز این ولایات و یا ولایات دیگر فرار کرده اند به رادیو آزادی گفتند که مشکلات آنها زیاد است:

" ما از ولسوالی مارجه به شهر لشکرگاه آمده ایم. اینجا زمستان است هوا سرد است به ما کمک نشده. در آنجا خانه های ما در میدان جنگ می باشند. "

" ما از ولسوالی سنگین مهاجر شدیم و حالا در ولایت کندهار زندگی می کنیم ما حتی چیزی برای خوردن نداریم. "

هرچند جنگ های هلمند گپ نوی نیست، اما مقامات می گویند در این شب و روز که تلاشها برای صلح افغانستان جریان دارد کشورهای همسایه جنگها را در ولایت هلمند دامن می زنند.

بسیار مناطق هلمند بطور خاص سه ولسوالی سنگین، گرشک و مارجه که به تهدید طالبان رو به رو می باشند در نزدیکی دریای هلمند موقعیت دارند و از همین سبب مراکز کشت کوکنار و تولید تریاک می باشند که برای طالبان منبع خوب درآمد بشمار میرود.

XS
SM
MD
LG