لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۹

مشرانو جرگه، سوختاندن مکتب در کابل و قتل نگهبان آن را تقبیح کرد


کشته شدن نگهبان یک مکتب در شهر کابل و سوختاندن جسد وی عکس العمل های جدی را در مشرانو جرگه و در میان مردم عام برانگیخته است.

اعضای مشرانو جرگه افغانستان در نشست عمومی روز سه شنبه گفتند که این عمل پذیرفتنی نبوده و مسئولان امنیتی باید عاملین آن را بازداشت و مجازات کنند.

فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه افغانستان گفت، نهاد های امنیتی کابل باید در این مورد پاسخ بدهند: " سوختاندن مکتب در منطقه احمد شاه بابا را ما تقبیح میکنیم، و کمیسیون دفاعی باید مسئولان امنیتی کابل را فراخوانده در این مورد بطور عاجل با آنها بحث صورت گیرد. "

لیسه نسوان احمد شاه بابا در منطقه ارزان قیمت مربوط ناحیه دوازدهم شهر کابل موقعیت دارد و حمله کننده ها بخشی از این مکتب را نیز آتش زده اند.

در چند سال گذشته خبرهای زیادی از به آتش کشیدن و تخریب مکاتب به نشر رسیده است اما این بار اول است که در شهر کابل نگهبان یک مکتب کشته میشود و جسد وی به آتش کشیده میشود.

در این حال سید فریدون عبیدی رئیس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل در صحبت با رادیو آزادی گفت که، انگیزه این قتل شخصی بوده و جسد مقتول بخاطر از بین بردن ثبوت آتش زده شده است.

آقای عبیدی میگوید، تحقیقات آنها هنوز هم جریان دارد و تلاش ها جریان دارد تا عامل این قتل بازداشت گردد: " این موضوع یک قتل است و انگیزه این قتل هم بیشتر موضوعات شخصی در آن دخیل است، ما کاملاً این را رد میکنیم که مکتب سوختانده شده باشد، و آن هم توسط افراد مسلح، بخاطر این که که بلی حریق صورت گرفته، اما این حریق به هدف سوختاندن مکتب نیست، بخاطر اینکه کسیکه قتل را مرتکب شده، او کوشش کرده که آثار و علایم صحنه جرم را از بین ببرد با همین حریق ساختن. "

این حادثه قهر مردم عام را نیز بر انگیخته و آنان از مسئولان امنیتی می خواهند تا از وقوع همچو حوادث در مکاتب جلوگیری کنند.

آنان میگویند که همچو رویداد ها تاثیرات منفی بر اطفال و نو جوانان داشته و به مصونیت مکاتب باید توجه زیاد مبذول گردد.

گزارش: الیاس صالح

XS
SM
MD
LG