لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۴

پایان عملیات تصفیه یی "خورشید ۱۶" در ولایت سرپُل


مقامات امنیتی در سرپل از ختم عملیات تصفیوی زیر نام خورشید ۱۶ که به هدف پاکسازی مناطق نا امن و آسیب پذیر مسیر شاهراه سرپل ـ جوزجان ۵ روز قبل آغاز گردیده بود خبر میدهند.

پاسوال عبدالقیوم باقی زوی قوماندان امنیه سرپل گفت: در نتیجهء این عملیات تصفیوی ۵ روزه ۴ تن از مخالفین مسلح دولت کشته، ۱۵ تن آنها زخمی و سه تن دیگر شان با یک مقدار تجهیزات نظامی اسیر نیروهای امنیتی گردیده اند.

به گفتهء باقی زوی، ده قریه و مناطق آسیب پذیر در مسیر این شاهراه نیز از وجود مخالفین مسلح دولت پاکسازی گردیده است: " در نتیجهء این عملیات ما دست آورد های خوبی داشتیم که ۴ تن از دشمن کشته شد، ۱۵ نفر شان زخمی شد سه اسیر داشتیم و یک مقدار وسایل نظامی آنها تخریب و بدست نیرو های ما آمد و همچنان تمام قریجات که در اطراف این شاهراه بود تصفیه شد هاست. "

قوماندان امنیه سرپل گفت در جریان این عملیات ۱۲ پوسته امنیتی جدیدا ساخته شده که در روز های نزدیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی به مردم اطمنان می دهد که منبعد در مسیر شاهراه سرپل جوزجان مسافرین بدون نگرانی رفت وآمد نمایند: " بخاطر تأمین امنیت بهتر این شاهراه ما پیشنهاد ایجاد پوسته ها را کرده بودیم که خوشبختانه ۱۲ پوسته از سوی مقام محترم وزارت منظور شده و ما کار اعمار این پوسته ها را تکمیل کردیم و انشاالله در روز های آینده این پوسته ها مورد استفادهء پرسونل قوماندانی شاهراه نمبر یک ما قرار خواهند گرفت. "

اما طالبان ادعا دارند که عملیات خورشید ۱۶به شکست مواجه شده و نیرو های امنیتی را عقب راندند.

این درحالیست که در جریان سال روان ۱۳۹۴ در نقاط آسیب پذیر ولایت سرپل چندین عملیات با مصارف زیاد، کشته و زخمی شدن نیرو های امنیتی راه اندازی شده بود که پس از ختم و برگشت این نیروها مخالفین مسلح دولت دوباره مناطق بیشتری را تصرف نموده بودند که از آن جمله میتوان بگونه مثال به عملیات ولسوالی کوهستانات اشاه کرد که در ماه میزان امسال باعث سقوط این ولسوالی شده وحتی بخش های زیاد ولسوالی صیاد نیز گردید.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG